کد خبر: ۶۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - 07 March 2016
شهردار منطقه 22 تهران از بهره‌برداری فاز دوم دریاچه "خلیج فارس" به همراه 50 پروژه دیگر این منطقه در هفته جاری با حضور شهردار این کلان‌شهر خبر داد.
شهردار منطقه 22 تهران از بهره‌برداری فاز دوم دریاچه "خلیج فارس" به همراه 50 پروژه دیگر این منطقه در هفته جاری با حضور شهردار این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، "قاسم مولایی" با اشاره به توسعه منطقه 22 در همه حوزه‌ها گفت: فاز دوم دریاچه خلیج فارس به وسعت 55 هکتار در ضلع شرقی و شمالی مجموعه در روز چهارشنبه هفته جاری با حضور شهردار تهران بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: فاز اول دریاچه به وسعت 40 هکتار، فاز دوم 55 هکتار به همراه فاز سوم مجموعا شامل 250 هکتار خشکی و آب، مجموعه خلیج فارس را شامل می‌شود.

وی در تشریح فاز دوم دریاچه تصریح کرد: این فاز متفاوت از فاز اول شامل پهنه شنی، سینمای 6 بعدی، زمین بازی، اسکله قایق برقی و باغ صخره خواهد بود.

مولایی از بهره برداری 50 پروژه فرهنگی و اجتماعی، عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری همزمان با بهره‌برداری از فاز دوم دریاچه خلیج فارس خبر داد و افزود: در میان این پروژه‌ها شاهد افتتاح بوستان بانوان به وسعت 22 هکتار در پارک چیتگر، افتتاح 10 سالن با هدف افزایش فضای ورزشی و افتتاح دو سرای محله شهید باقری و کوهک خواهیم بود.

وی افزود: دریاچه خلیج فارس برای ایام نوروز برنامه‌های رفاهی و فرهنگی ترتیب داده است و امکاناتی را برای ایام نوروز و روز طبیعت و حضور میهمانان تدارک دیده است. کلیه امکانات تفریحی و ورزشی در مجموعه خلیج فارس طراحی شده است تا در ایام نوروز 95 با ظرفیت دو برابری نسبت به سال گذشته به هموطنانمان ارائه خدمات داشته باشیم. همچنین در اردوگاه شهید میرحسینی واقع در ضلع شرقی بوستان چیتگر محلی برای اسکان مسافران نوروزی منطقه 22 ایجاد شده که از 27 اسفند کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: در بوستان‌های منطقه نیز از جمله جوانمردان و چیتگر، امکاناتی برای حضور میهمانان نوروزی تدارک دیده شده است و عوامل شهرداری تهران به صورت شیفت‌بندی در این ایام در این بوستان‌ها فعال هستند.

افتتاح تصفیه‌خانه دریاچه خلیج فارس در سه ماهه نخست سال 95

شهردار منطقه 22 با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه دریاچه در سه ماهه نخست سال 95، گفت: این تصفیه خانه از نیمه نخست سال می‌تواند کار خود را آغاز کند.

مولایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه هیچ گونه ساخت و ساز غیرمجازی در منطقه 22 وجود ندارد، افزود: اکیپ‌های حریم‌بان منطقه به صورت مستمر در منطقه بازرسی انجام می‌دهند و با موارد تخلف برخورد می‌کنند. بر اساس طرح تفصیلی شهر تهران عمل می کنیم به طوری که تا قبل از سال جاری و در سال 93 مجوز ساخت تا 21 طبقه داده می‌شد اما در سال جاری مجوزها تنها برای 11 طبقه صادر می‌شود.

وی درباره کمبود فضای آموزشی در منطقه 22 تهران، گفت: تامین سرانه‌های آموزشی بر عهده دولت است و شهرداری تهران وظیفه حفظ کاربری آموزشی را بر عهده دارد که این کار در منطقه 22 انجام می شود. در سال 90 دو قطعه زمین جهت ایجاد مدرسه تحویل آموزش و پرورش شد که 45 روز پیش برای ساخت کلنگ‌زنی شد.

وی تاکید کرد: مطابق ضوابط و قانون، تحویل زمین به مراکز آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.

مولایی جمعیت فعلی منطقه 22 را 150 هزار نفر دانست و افزود: پیش‌بینی شده در افق آینده این منطقه، جمعیت به 450 هزار نفر برسد.

وی در خصوص ساخت و تکمیل بیمارستان مغز و اعصاب در این منطقه گفت: شهرداری در این طرح هیچ نقشی ندارد ولی ظاهرا این پروژه در خرداد سال 1395 در فاز اول به بهره‌برداری می رسد.

بهره‌برداری از فاز اول هزار و یک شهر در سال 95

شهردار منطقه 22 در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص تاخیر افتتاح فاز اول پروژه هزار و یک شهر که قرار بود تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسد، گفت: این پروژه به صورت مشارکتی توسط شهرداری تهران انجام می شود و شهرداری در خصوص تامین زمین نقش دارد و ساخت و ساز برعهده بخش خصوصی است. در این پروژه از امکانات و تجهیزاتی بهره گرفته شده که همگی وارداتی هستند و به دلیل وجود تحریم‌ها ورود این تجهیزات به کشور با تاخیر مواجه شد که امیدواریم با رفع تحریم‌ها شاهد بهره‌برداری از فاز اول این پروژه در سال 95 باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: