کد خبر: ۶۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 03 March 2016
وی افزود: برای ساخت فیلم، نخستین چیزی که نیاز است، نوشتن طرح اثر است. اگر بخواهید تهیه کننده پیدا کنید باید چند صفحه ای درباره اثر برایش بفرستید. تهیه‌کنندگان پیش از آنکه بخواهند راجع به فیلم شما قضاوت کنند، راجع به طرح اولیه آن قضاوت می کنند.
اهدای جایزه سینمای اخلاق دهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم 100 به هنگامه قاضیانی، محمدحسین مهدویان و هادی محمدیان، سخنان مدیر آموزش سازمان سمعی، بصری فرانسه در کارگاه بین‌الملل جشنواره، اعطای جایزه‌ «حمایت» در این دوره و آمار میهمانان خارجی این جشنواره برخی از اخبار دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 هستند.

قاضیانی، مهدویان و محمدیان برگزیدگان جایزه اخلاق 100

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام، جایزه بخش سینمای اخلاق دهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم100، به هنگامه قاضیانی برای "خلق مادرانه‌های ماندگار در سینمای ایران و تلاش برای بازنمایی نقش زن اصیل ایرانی در فیلم «دلبری»"، هادی محمدیان برای "خلق فیلمنامه «شاهزاده روم» به عنوان یکی از درخشان ترین تجربه های جریان متعهد در معرفی، ترویج و تبلیغ اسوه‌های اخلاق" و محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم «ایستاده در غبار» برای "یادآوری نقش اسطوره‌های اخلاق‌مدار وطن" اهدا می‌شود.

پس از دوره هفتم جشنواره فیلم 100، «سینمای اخلاق»، به عنوان شعار همیشگی این جشنواره انتخاب شد که به "انتخاب هنرمندانی که در میان آثار سینمایی سال اخیر نقش بسزایی در ارتقای سینمای ایران با مضامین اخلاقی و انسانی داشته‌اند"، می‌پردازند. دبیرخانه جشنواره به هنرمندان برتر این بخش، که به صورت مجزا داوری می‌شود، جوایزی شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 5 میلیون تومان جایزه نقدی سینمای اخلاق اهدا می‌کند.

سخنان مدیر بخش آموزش سازمان سمعی، بصری فرانسه در نخستین کارگاه بخش بین‌الملل دهمین جشنواره فیلم های 100 ثانیه‌ای نیز از دیگر اخبار این جشنواره است.

دیدیر زیسرمن، مدیر بخش آموزش سازمان سمعی، بصری فرانسه، در نخستین کارگاه بخش بین‌الملل دهمین جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در رابطه با مراحل نگارش طرح فیلم کوتاه و تهیه و تولید اثر اظهار کرد: اولین کاری که برای تولید فیلم کوتاه انجام می‌دهیم نوشتن طرح اثر است. پیشنهاد می‌کنم خلاصه‌ای از فیلم خود را بنویسید تا بتوانید با کسانی که در تولید فیلم به شما کمک می‌کنند، همکاری داشته باشید.

وی افزود: برای ساخت فیلم، نخستین چیزی که نیاز است، نوشتن طرح اثر است. اگر بخواهید تهیه کننده پیدا کنید باید چند صفحه ای درباره اثر برایش بفرستید. تهیه‌کنندگان پیش از آنکه بخواهند راجع به فیلم شما قضاوت کنند، راجع به طرح اولیه آن قضاوت می کنند.

به گفته زیسرمن، تهیه‌کننده برای فیلم‌سازان، کمک‌های مالی را از بنیادها و سازمان های مرتبط با موضوع اثر و یا مرتبط با فیلم‌سازی دریافت می کند. به همین دلیل ارتباط فیلم‌ساز با تهیه‌کننده بسیار مهم است.

این تهیه کننده و فیلم‌ساز مستند همچنین گفت: اولین فیلمی که تولید کرده‌ام بدون هیچ پول و سرمایه بیرونی بود و 5 سال به طول انجامید. اما برای دومین اثرم، تهیه کننده‌ای پیدا کردم و تمام هزینه آن را پرداخت کرد و تولید این اثر مستند نیز 3 سال به طول انجامید.

او خاطرنشان کرد: بهتر است در روند کار فیلم‌سازی، کار گروهی را فراموش نکنید، فیلم‌سازی به پشتکار زیاد نیاز دارد. در واقع می توان گفت فیلم‌سازی آسان است، اما نمی توان از طریق فیلم‌سازی هزینه های زندگی را تامین کرد.

این فیلم‌ساز در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان در رابطه با شرایط پخش در فرانسه گفت: سانسور در تلویزیون فرانسه وجود ندارد، اما برخی سوژه ها هستند که توسط اغلب تهیه‌کنندگان و پخش کنندگان آثار منتشر نمی شوند. البته تهیه کننده هایی که ارتباط خوبی با شبکه های تلویزیونی و پخش فیلم دارند، می توانند اغلب آثار را پخش کنند.

اهدای جایزه «حمایت» به سه منتخب جشنواره فیلم ۱۰۰

مرکز تخصصی تولید فیلم داستانی «باشگاه فیلم سوره» با اهدای جایزه‌ی «حمایت» به سه برگزیده فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای از میان منتخبین جشنواره، از تولیدات آینده این فیلم‌سازان جوان در چارچوب سیاست‌های کلی خود حمایت می‌کند. این سه برگزیده به انتخاب «باشگاه فیلم سوره» و در اختتامیه دهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی می‌شوند.

میهمانان خارجی جشنواره بین المللی فیلم 100 را بشناسید

میهمانانی از هشت کشور فرانسه، اسپانیا، دانمارک، ایتالیا، عراق و کویت در دهمین جشنواره بین المللی فیلم 100 حاضر هستند.

خولیو سوآرز با فیلم «بازگشت به مبدأ» در بخش مسابقه این جشنواره از کشور اسپانیا، هرمس منجی آلاردو با فیلم «روزی از روزهای جولای» و رافائل پونتی چلی نماینده جشنواره ویدئو میکر از کشور ایتالیا، آدا آرتگا نماینده جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ای از کشور دانمارک، لیلا احمد روزنامه نگار و منتقد سینما از کشور کویت، ورود ناجی الأمیر کارگردان از کشور عراق، و دیوید زیسرمن مدرس کارگاه فرانسه دهمین جشنواره فیلم 100، جزو میهمانان خارجی این جشنواره هستند.

به گزارش ایسنا، دهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای، در چهار بخش اصلی (مسابقه ملی)، بخش سینمای اخلاق، بخش بین الملل و بخش چشم انداز 1404(مسابقه)، ۱۲ و ۱۳ اسفندماه در پردیس سینما آزادی برپا است. اختتامیه این جشنواره ۱۴ اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: