کد خبر: ۶۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 01 March 2016
سپاه همواره در خدمت نظام و دولت بوده و هست و ظرفیت های خود را برای سازندگی کشور و خدمت به مردم بکار می گیرد و اعتقاد داریم این اقدامات باید از مسیر دولت صورت پذیرد.
 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ورود قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را خط شکنی سپاه و شکستن انحصار شرکت های بیگانه دانست و گفت: سپاه همواره در خدمت نظام و دولت بوده و هست و ظرفیت های خود را برای سازندگی کشور و خدمت به مردم بکار می گیرد و اعتقاد داریم این اقدامات باید از مسیر دولت صورت پذیرد.

به گزارش ایرنا از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در مراسم تجلیل از جهادگران اقتصاد مقاومتی در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی افزود: پس از جنگ، سازندگی مهمترین مساله کشور بود و سپاه نیز با برخورداری از انرژی متراکمی که در نیروهای رزمنده و مجاهدین عرصه نبرد با دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای وجود داشت، تصمیم مهمی برای ورود به این حوزه گرفت و با توان فنی و مهندسی دوران دفاع مقدس و ماشین آلاتی که در اختیار داشت، وارد این عرصه شد.

** سپاه با تکیه بر توان داخل کشور وارد سازندگی شد
سرلشکر جعفری با بیان اینکه سپاه با تکیه بر توان داخل کشور وارد عرصه سازندگی شد و شروع به خدمت رسانی کرد، گفت: قرارگاه خاتم کارهای بسیار بزرگی انجام داده و جزو بزرگترین مجموعه های سازندگی و مهندسی کشور و منطقه به شمار می رود و اقدامات جهادی قرارگاه توانسته، معرف قابلیت ها و توانمندی های بومی ملت ایران در عرصه سازندگی و صنعت کشور باشد.

** قرارگاه خاتم الانبیا(ص) جایگزین شرکت های خارجی شد 
وی اعمال تحریم های ظالمانه دشمنان را اقدامی نافرجام به منظور ایجاد خلل در روند اعتلا و پیشرفت انقلاب اسلامی و ملت ایران برشمرد و گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اقدامات جهادی و انحصارشکنانه خود در بسیاری از پروژه های مادر و راهبردی، جایگزین شرکتهای خارجی شد و دست آنان را از قبضه اقتصاد کشور کوتاه کرد.

سرلشکر جعفری ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را خط شکنی سپاه توصیف کرد و گفت: در سال های 84 و 85 که روحیه استکبارستیزی مردم به اوج خود رسیده بود و غربی ها برای فشار به نظام، قراردادها را به هم زدند و رفتند، در این زمان یک مجموعه داخلی باید اجرای پروژه های پارس جنوبی را تقبل می کرد.

وی افزود: در چنین شرایطی سپاه به صحنه آمد و با انجام این کار امروز بعد از هشت سال با افتخار توانمندی فرزندان ملت ایران را در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به دنیا ثابت کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه قرارگاه با اشتغال و بکارگیری هزاران جوان با انگیزه و متخصص کشور توانست اراده و انگیزه ایرانی را به رخ بکشد تصریح کرد: راه اندازی پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی محصول خودباوری، تفکر بسیجی و انقلابی و مدیریت جهادی است و این اقدام که توسط متخصصین داخلی انجام شد، مبنا و الگویی برای دیگر فازها قرار گرفت.

** ایران می تواند روی پای خود بایستد
وی خاطرنشان کرد: آنچه که دشمنان باید بدانند و البته فهمیده اند این واقعیت است که ایران اسلامی می تواند روی پای خود بایستد و خصومت و دشمنی ها از جمله اعمال تحریم ها نه تنها اثری در مسیر و راه ما نداشته بلکه باعث تقویت اراده ملی و رشد، پویایی و بروز استعدادهای داخلی در کشور شده است.
سرلشکر جعفری تصریح کرد: این واقعیت باعث شده تا آنها با ناکارآمد یافتن تحریم ها علیه جمهوری اسلامی، راهبرد مذاکره را اتخاذ و پیگیری کنند.

** توجه سپاه، محرومیت زدایی و اجرای اقتصاد مقاومتی است
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه باید خود را برای حفاظت و حراست از ارزشها و اصول انقلاب اسلامی آماده نگه داریم و تمامی تلاش خود را برای پیشبرد اهداف نظام و پیشرفت کشور به کار گیریم، گفت: آنچه سپاه در مسیر سازندگی کشور به آن توجه ویژه دارد، محرومیت زدایی و اجرای اقتصاد مقاومتی است.

** بحران آب امری سرنوشت ساز برای آینده کشور است 
وی با تأکید بر اینکه باید نگاه ما به سمت نیازمندی های اساسی و استراتژیک کشور باشد، خاطرنشان کرد: از جمله مسائلی که بایستی مورد توجه قرار گیرد مساله بحران آب است که امر بسیار مهم و سرنوشت سازی برای آینده کشور به شمار می رود.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ممکن است در کار جهادی با مخالفت هایی از داخل و خارج از کشور مواجه شویم گفت: وقتی جهاد در راه خدا باشد، خدا هم کمک می کند؛ سپاه این مسیر را ادامه می دهد و انشاء الله با تکمیل و راه اندازی فازهای دیگر پارس جنوبی و نیز به نتیجه رساندن سایر پروژه های ملی، گام های مؤثرتری در راستای پیشرفت کشور و رفاه مردم بردارد.

سرلشکر جعفری همچنین با تأکید بر اینکه سپاه آمادگی ایفای نقش هرچه بیشتر در مسیر سازندگی کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی و تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این عرصه را دارد، گفت: سپاه همواره در خدمت نظام و دولت بوده و هست و ظرفیت های خود را برای سازندگی کشور و خدمت به مردم بکار می گیرد و اعتقاد داریم این اقدامات باید از مسیر دولت صورت پذیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم ضمن اعطای نشان درجه یک سازندگی سپاه به سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، از دست اندرکاران فازهای 15 و 16پارس جنوبی قدردانی کرد.

فازهای 15 و 16 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در استان بوشهر روز دوشنبه 21 دی ماه با حضور رئیس جمهوری بطور رسمی افتتاح شد.
فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان ایرانی ترین پروژه پارس جنوبی، دومین فازهایی هستند که در دولت تدبیر و امید افتتاح شدند.

هدف از توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، تولید روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز طبیعی، 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و تولید سالانه 1.05 میلیون تن گاز مایع «ال پی جی» (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک واحدهای پتروشیمی بوده است.

با افتتاح این فازها پس از ٩ سال، روزانه ٢٠ میلیون دلار به درآمد ارزی کشور اضافه می شود.
طرح فازهای 15 و 16 به عنوان نخستین پروژه پارس جنوبی است که علاوه بر انجام بخش «مهندسی» آن که به عنوان طراحی مبنا در ساخت سایر پروژه های پالایشگاهی این حوزه در نظر گرفته شده، تمامی مراحل عملیات اجرایی بخش های ساخت، نصب و راه اندازی آن نیز با مدیریت ایرانی انجام شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: