کد خبر: ۶۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 01 March 2016
دومين همايش سراسري رؤساي حراست بانك قوامين با حضور مدیرعامل بانک ، معاونت عمليات ساحفا ناجا و روساي حراست مديريت شعب استان ها در موسسه فرهنگي - ورزشي پاس قوامين برگزار شد.
دومين همايش سراسري رؤساي حراست بانك قوامين با حضور مدیرعامل بانک ، معاونت عمليات ساحفا ناجا و روساي حراست مديريت شعب استان ها در موسسه فرهنگي - ورزشي پاس قوامين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ، دكتر غلامحسن تقی نتاج مديرعامل بانك قوامین طي سخناني در این همایش با تشریح 5 متغير حوزه كنترلي شامل متغير محيط كنترلي، متغير ارزيابي ريسك يا احتمال خطر، متغير اقدامات كنترلي يا اكشن‌ها، متغير اطلاعات و ارتباطات و متغير پايش و مراقبت گفت: ارزيابي ريسك و شناسايي آسيب‌پذيري‌ها و تهديدات بانك بسيار مهم است.

 وی با تاکید بر ارتقا و تقويت محيط كنترلي و ايجاد خود كنترلي خاطر نشان کرد : دوستي و همراهي مجموعه حراست‌ با كاركنان و اعمال مديريت باغباني به جاي مديريت پادگاني از سوي مديران باید مدنظر قرار گیرد و اصل پيشگيري و حفظ سرمايه هاي انساني نیز باید در اولويت اقدامات حراستي و حفاظتي باشد.

بر پایه این گزارش ؛ سردار نيك‌بخت از معاونین ساحفا ناجا نیز طي سخناني گفت : هيچ فعاليتي در سازمان‌ها، نهادها و مخصوصاً بنگاه هاي اقتصادي موفق نخواهد بود مگر اينكه كنترل‌ و نظارت‌ها دقيق اعمال شود. 

وی كنترل و نظارت را وظيفه اصلي مديران برشمرده و هر گونه كوتاهي در اين زمينه را موجب آسيب به سرمايه‌هاي انساني، تضييع اموال و منابع مالي، سلب اعتماد مشتريان و كاهش جذب منابع مالي دانست. 

سردار نيك بخت با برشمردن انتظارات و نكات كليدي كه همواره مي‌بايست در انجام وظايف و مأموريت‌هاي محوله مد نظر و مورد توجه حراست‌ها باشد ، به تبيين و تشريح چارچوب، اهداف و برنامه‌هاي حراست‌ها پرداخت و تاکید کرد: پيش‌بيني، پيشگيري و اطلاع‌رساني به موقع به مديران، شناسايي زمينه و بسترهاي آلودگي، نظارت و كنترل كاركنان در چارچوب ضوابط و مقررات با هدف حفظ سرمايه‌هاي انساني، منابع مالي و پيشگيري از بروز هر گونه جرايم و تخلفات و عدم دخالت در جناح‌گرايي‌هاي سياسي و انتخاباتي بخشی از وظایف همکاران در ادارات حراست است. 

وی همچنین داشتن يك حراست پويا و فعال، يادگيرنده، برخوردار از تخصص كافي و  بومي شده، آشنا و مسلط به وظايف محوله و مجهز به علم و دانش روز و نوين بانك، حفظ اخبار و اطلاعات مجموعه و كاركنان به عنوان اسرار، حفظ آبروي كاركنان، توجه ويژه به مسائل اعتقادي و سياسي كاركنان، پرهيز از دخالت در امور مديريتي، ارائه مشاوره‌هاي كارشناسي و دقيق به مديران، داشتن قدرت و قوه‌ي بررسي و تحليل قوي، تسريع در پاسخگويي به استعلامات امنيتي و داشتن طرح و برنامه براي مقابله با موضوعات خاص و اتفاقات احتمالي و توجه ويژه به رعايت ضوابط و مقررات و الزامات امنيتي حوزه فناوري اطلاعات در بانك را از دیگر وظایف همکاران دانست .

این گزارش حاکیست ؛ دكتر نجار رئیس اداره حفاظت اطلاعات بنياد تعاون ناجا نیز طی سخنانی در این همایش با تشريح كليد واژه‌هاي مورد تأكيد فرمانده معظم كل قوا امام خامنه اي (مد ظله العالي) تدابير و فرمايشات ايشان را در خصوص نقش و وظايف حفاظت‌ها بيان کرد. وی در ادامه با بیان گزيده‌اي از تدابير ریاست محترم ساحفا ناجا بر تلاش همه جانبه براي تحقق هر چه بهتر تدابير ابلاغي تأكيد نمود. 

دکتر نجار همچنين توجه و اشراف به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي ابلاغي، مسئله شناسي و بيان مسائل در چارچوب ابلاغي، بازديد و بازرسي از حوزه‌هاي تحت پوشش، دقت در جذب، انتصاب و خروج از كشور كاركنان و مديران، نظارت بر قراردادها و معاملات بانك، نظارت بر ملاقات‌هاي خارجي و ... را مورد تأكيد قرار داد. 

شایان ذکر است ؛ در اين همايش كارگاه‌هاي آموزشي تخصصي به منظور ارتقا سطح دانش كاركنان و در راستاي پيشبرد اهداف سازمان و بهبود كيفيت انجام وظايف و مأموريت‌هاي محوله برابر برنامه زمانبندي شده برگزار شد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: