کد خبر: ۶۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 29 February 2016
ا هاشمی رفسنجانی به صدر بازگشت، نه البته تنها و بدون همراه. این بار با دوستان موافق. با لیستی که برای انتخابات خبرگان رهبری بسته بود. سال ٩٥ که شروع شود، هاشمی رفسنجانی شاید دوباره نزدیک ترین فرد به کرسی ریاست مجلس خبرگان باشد. آن هم در غیاب رییس فعلی.
 روزنامه اعتماد : پایتخت نشینان انتخابی جز لیست امید نداشتند. ٣٠ نفری که برای پایتخت برگزیده اند تا اینجای کار آنهایی هستند که در لیست اصلاح طلبان بوده اند. مجلسی که سال ها بود تعداد اصلاح طلبان پایتختش از یک نفر تجاوز نمی کرد حالا در خرداد سال آینده روزهای متفاوتی را با «امیدواران تهران» تجربه خواهد کرد.

هاشمی رفسنجانی به صدر بازگشت، نه البته تنها و بدون همراه. این بار با دوستان موافق. با لیستی که برای انتخابات خبرگان رهبری بسته بود. سال ٩٥ که شروع شود، هاشمی رفسنجانی شاید دوباره نزدیک ترین فرد به کرسی ریاست مجلس خبرگان باشد. آن هم در غیاب رییس فعلی. 

نیمی از منتخبان فعلی خبرگان از لیست او بودند. نیمه دیگر هم البته الزاما مقابل او نیستند. این بار اما بیش از فهرست ها، فضای انتخابات است که حکایت از آرایش خبرگان پنجم می کند. فضایی که در غیاب آیت الله محمد یزدی و آیت الله تقی مصباح یزدی، سخت به نفع هاشمی و اعتدالیون است. تاثیر شگفتی رای تهران احتمالا شهریور ٩٥، جایی که نخستین اجلاسیه خبرگان پنجم برگزار خواهد شد، دیده می شود. حالا هاشمی رفسنجانی بیش از ٥٤ درصد رای استان تهران را پشت سر خود دارد؛ رایی که آخرین بار سل ٨٦ آن را تجربه کرده بود. البته نه با صلابت امروز. رای مهم اما در این انتخابات برای مجلس خبرگان کم نبود.

روزنامه اعتماد با بررسی عنوان آیت الله لاریجانی منتخب اول مردم مازندران در مجلس خبرگان، آورد: براساس اطلاعیه شماره 85 ستاد انتخابات کشور آیت الله آملی لاریجانی در مجلس خبرگان رهبری ابقا شد. در استان مازندران از مجموع یک میلیون و ٦٢٠ هزار و ٥٥٢ رای ماخوذه آقایان صادق اردشیر لاریجانی با کسب ٦٨٢ هزار و ٨١٧ رای و نورالله طبرسی با کسب ٦١٢ هزار و ٦٧٣ رای و علی معلمی با کسب ٥٥٦ هزار و ٧٥٠ رای و سید رحیم توکل با کسب ٤٨٨ هزار و ٨١٧ رای حایز اکثریت نسبی آرا شدند. به گزارش میزان، براساس اطلاعیه شماره ٨٥ ستاد انتخابات کشور، نمایندگان مردم استان های هرمزگان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشخص شدند.

این روزنامه با درج عنوان سپاس رهبر انقلاب از ملت ایران، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با سپاس از ملت آگاه و مصمم ایران که با لبیک به فراخوان نظام اسلامی و با عزم راسخ و شور و نشاطی به یاد ماندنی مردمسالاری دینی را در چهره درخشان خود به جهانیان نشان دادند، خطاب به مسوولان کشور، سپاسگزاری شایسته از مردم را در انجام خدمت صادقانه خواندند و با تاکید بر پیشرفت همه جانبه و درون زا به عنوان هدف اساسی خاطرنشان کردند: مجلس آینده وظایف سنگینی برعهده خواهد داشت و امید است که نصاب پاسخگویی در برابر خدا و مردم را همگان در آن مشاهده کنند.

روزنامه اعتماد با انتخاب عنوان کشف دو اقدام تروریستی در ایام انتخابات، می نویسد: وزیر اطلاعات پس از گذشت دو روز از برگزاری انتخاباتی که با مشارکت حداکثری ایرانیان در پای صندوق های رای همراه شد از اقدامات وزارتخانه تحت سرپرستی خود می گوید. وزیر اطلاعات از شناسایی و کشف دو اقدام تروریستی در شرق و شمال غرب کشور خبر می دهد و می گوید: رادار وزارت اطلاعات با هم افزایی سایر دستگاه ها هیچ نقطه کوری ندارد و اجازه نمی دهد آسیبی به امنیت این سرزمین مقدس وارد شود.

 به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود علوی روز یکشنبه در نشست خبری از اقدامات دیگری هم خبر می دهد و عنوان می دارد: «یکی از عناصر تکفیری در مرزهای جنوب شرق کشور در ١٩ بهمن ماه شناسایی شد که دو عدد بمب دست ساز را با قابلیت کنترل از راه دور به همراه داشت. علاوه بر آن نیم کیلو مواد منفجره به همراه فیتیله، ریموت و بمب آهن ربایی برای ترور از این شخص به دست آمد.» وزیر اطلاعات دومین شناسایی و کشف اقدام تروریستی را مربوط به مرزهای غربی کشور عنوان کرد و اظهار کرد: اطلاعاتی کسب کرده بودیم که جریان تروریستی خارج از کشور درصدد ورود به ایران از مرزهای غربی و انجام عملیات تروریستی است که همراه با سایر دستگاه های امنیتی، مرزها و مناطق مرزی را تحت کنترل قرار دادیم.

«ورود وزارت کشور به پرونده میوه های قاچاق» دیگر عنوان این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: