کد خبر: ۶۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - 28 February 2016
رحمانی فضلی در پاسخ به سؤالی با این مضمون که برخی نهادها از اعلام نتایج انتخابات جلوگیری می کنند، این موضوع را شایعه خواند و ضمن تکذیب آن گفت: «هیچ گونه شایعه ای را در این مورد و موارد دیگر قبول نکنید».
روزنامه شرق: رحمانی فضلی در پاسخ به سؤالی با این مضمون که برخی نهادها از اعلام نتایج انتخابات جلوگیری می کنند، این موضوع را شایعه خواند و ضمن تکذیب آن گفت: «هیچ گونه شایعه ای را در این مورد و موارد دیگر قبول نکنید».

این روزنامه با اشاره به عنوان مسافران بهارستان، آورد: روابط عمومی شورای نگهبان دیروز به نقل از سیامک ره پیک، رئیس هیأت نظارت، اعلام کرد در حوزه هایی که تعداد شرکت کنندگان کمتر بود، شمارش آرا به پایان رسیده است. سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت: طبق مقررات قانونی در هر شعبه ای که شمارش آرا به اتمام می رسد، صورت جلسه براساس تفکیک نوع آرا تنظیم و به امضای مسئولان شعبه می رسد. ره پیک ادامه داد: تأیید صحت انتخابات در هر حوزه انتخابیه در آینده و پس از بررسی شکایات و اعتراضات، اعلام خواهد شد. 

پیروزی قاطع فهرست امید در تهران، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: شب گذشته و درحالی که اخبار رسیده از شهرهای مختلف، تا ساعات پایانی شب تغییر محسوسی نسبت به آمار اولیه نشان نمی داد، اخبار رسیده از ستاد انتخابات وزارت کشور، به مهمترین خبر انتخاباتی تبدیل شد. لیست «امید» اصلاح طلبان در اولین آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور، توانست با کسب ٢٩ کرسی از ٣٠ کرسی تهران، به پیروزی قاطع دست یابد.

این روزنامه با انتخاب عنوان در شادمانی هم خویشتن داریم، در گفت و گو با علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، می آورد: کنش اصلاح طلبی یعنی حرکت بر مدار قانون و حفظ کرامت انسانی با رعایت حقوق شهروندی. کسانی که به حقوق قانونی خود بسنده کنند و زیاده خواهی نداشته باشند و درعین حال به حقوق دیگران احترام بگذارند در دایره اصلاح طلبی خواهند گنجید. یعنی اعتقاد به اینکه شهروند برتر نداریم و همه با هم برابرند اصلاح طلبانه است. ما اکنون اصولگرایان را به داخل دایره اصلاح طلبی دعوت می کنیم تا به آن دو اصلی که گفتم پایبند باشند. این دو اصل به علاوه کنش اخلاقی شروط اولیه ورود به حلقه اصلاح طلبی است. ما حتی در ابراز شادمانی هم خویشتن داری خواهیم کرد. اگرچه طرف مقابل به ما انواع و اقسام تهمت ها و انگ ها را زد اما آنان را تحقیر نمی کنیم و نمی رانیم.

روزنامه شرق با درج عنوان تجار سوئیسی می توانند مبادلات نامتوازن ٢ کشور را بهبود بخشند، نوشت: آیت الله خامنه ای عصر دیروز (شنبه) در دیدار «یوهان اشنایدر آمان»، رئیس جمهوری سوئیس با اشاره به سوابق ارتباط دو کشور و انعکاس مثبت رفتار دولت سوئیس در افکار عمومی ایران، از افزایش همکاری های اقتصادی و علمی استقبال و خاطرنشان کردند: حجم مبادلات تجاری ایران و سوئیس کم و نامتوازن است و تجار و سرمایه گذاران سوئیسی با آگاهی از ظرفیت های فراوان ایران می توانند این تراز را بهبود بخشند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «شطرنج انتخاباتی اقتصاد و سیاست»، «منتجب نیا: مردم ما می خواهند در صحنه باشند» و «پرتونگاری از تناقض های سرمایه» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «امتداد تجربه ٩٤ در ٩٦» نوشته عبدالواحد موسوی لاری نایب رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: