کد خبر: ۶۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - 28 February 2016
ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور : مبارزه با فساد مهمترین دغدغه این سازمان است.
 ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت امام خمینی(س) اظهار کرد: توفیقی حاصل شد تا بتوانیم به همراه رئیس سازمان بازرسی کشور عراق در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حاضر شویم و به ایشان ادای احترام کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن بیان مطلب فوق، افزود: قبل از ورود به حرم مطهر امام راحل، بنده برای این مقام عراقی تشریح کردم که در دنیا، امام خمینی(س) تنها رهبری است که زمان ورود ایشان با استقبال میلیونی مردم روبه رو شد و بعد از ده سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی که در قید حیات بودند، زمان رحلت ایشان نیز جمعیتی چندین برابر بیشتر از زمان ورود امام، ایشان را تشییع کردند که در هیچ جای دنیا این استقبال چشمگیر را نمی توان دید.

سراج تاکید کرد: در حین این مکالمه اذعان کردم، در آن زمان ما و شما دو رهبر متفاوت داشتیم، اما مقایسه بین این دو نشان می دهد که صدام با کودتا و لطایف الحیل به قدرت رسید و هنگام سقوطش اعدام شد و در مخروبه ها نیز دفن شد، اما روز به روز بر عظمت امام خمینی(س) افزوده می شود.

وی تصریح کرد: رئیس سازمان بازرسی عراق نیز هرزمان که به ایران سفر می کند، ابتدا قبل از هراقدامی به حرم مطهر امام راحل(س) مشرف می شود تا به ایشان ادای احترام کند و این موضوع نشان دهندی این است که آنها بیشتر از ما امام را شناخته اند و نسبت به ایشان ارادت دارند.

سراج با اشاره به این مطلب که در حال حاضر مهمترین دغدغه ی سازمان بازرسی کل کشور مبارزه با فساد است تشریح کرد: متاسفانه امروز فساد در جامعه ریشه دوانده و مهار آن بسیار سخت است اما ما عزممان را جزم کرده ایم تا به پیام مقام معظم رهبری جامه ی عمل بپوشانیم و فساد را به حداقل برسانیم. 

رئیس سازمان بازرسی ادامه داد: امروز رتبه ی پائین در امر مبارزه با فساد، در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که خوشبختانه سال گذشته شش رتبه بهبود در این رابطه داشتیم و در سال جاری نیز باز هم شش رتبه ارتقاء یافتیم و امیدوارم با هماهنگی دولت و مسئولان بتوانیم فساد را ریشه کن کنیم، چرا که نظر امام راحل(س) نیز مبنی بر کشوری عاری از فساد بود.
سراج در خصوص حضور رئیس سازمان بازرسی عراق گفت: وی نیز در همین راستا به ایران آمده است تا مسائل آمبودزمانی بین سازمان بازرسی های دو کشور منعقد شود.

وی ادامه داد: ما به همراه کشورهای منطقه و آسیایی که به صورت آمبودزمان یعنی نماینده مردم در دولت فعالیت می کنیم، وظیفه داریم حق مردم را از دولت بگیریم و در این راستا فعالیت سنگینی داشته ایم و توانستیم همه کشورهای آسیاسی را با هم متحد کنیم و همچنین پس از برجام نیز رابطه خوبی به خصوص در این زمینه برقرار شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: در همایشی که به این منظور در کشور پاکستان نیز برگزار شد، ایران به عنوان عضو هیئت مدیره و خزانه دار کل آمبودزمان انتخاب شد و از بین 20 کشور 18 کشور به ما رای مثبت دادند که به عنوان مثال روسیه که به عنوان ابرقدرت جهانی مطرح است اعلام کرد که با ما همکاری لازم را دارد و همچنین در سفر اخیر رئیس جمهور چین به ایران نیز با وزیر خارجه این کشور تفاهم نامه ای در این زمینه امضا کردیم.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت امام خمینی(س)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: