کد خبر: ۶۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - 28 February 2016
روزنامه اعتماد در شماره یکشنبه نهم اسفند در تشریح تیتر یک، نوشت: نتایج 250 کرسی مجلس مشخص شد و بر اساس آن اصلاح طلبان 96کرسی، اصولگرایان 91 کرسی، مستقل ها 25کرسی و 52 کرسی به دور دوم کشیده شد.
روزنامه اعتماد در شماره یکشنبه نهم اسفند در تشریح تیتر یک، نوشت: نتایج 250 کرسی مجلس مشخص شد و بر اساس آن اصلاح طلبان 96کرسی، اصولگرایان 91 کرسی، مستقل ها 25کرسی و 52 کرسی به دور دوم کشیده شد.

این روزنامه با انتشار عنوان هاشمی، روحانی خبرگان برتر تهران، می نویسد: مجلس خبرگان رهبری در شرایطی وارد پنجمین دوره خود می شود که مهم ترین انتخاباتش را پشت سر گذاشت. انتخاباتی که بیش از ٣٠ میلیون نفر از مردم ایران برای تعیین تکلیف آن پای صندوق های رای رفتند. رقبا روزهای مهمی را پشت سر گذاشتند. در میان این روزها یک گروه تخریب شد و یک گروه دیگر فرصت هایش برای تبلیغات بیشتر بود. با این حال انتخابات مجلس خبرگان رهبری تمام شد آن هم در شرایطی که اقبال مردم تهران به یک لیست بیشتر بود. در میان ١٦ نفری که از تهران وارد لیست مجلس خبرگان رهبری شدند اقبال به لیست آیت الله هاشمی رفسنجانی بیشتر بود. از آن سو در شهرها هم افرادی که به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند بیشتر مشترک بودند. مردم اما برای یک بار دیگر به «اعتدال» اعتماد کردند. هم به آیت الله هاشمی رفسنجانی که اندیشه های اعتدالی دارد و هم به حسن روحانی رییس جمهور کشور که دولت اعتدالی را این روزها اداره می کند.

روزنامه اعتماد با بررسی عنوان رای مردم تهران به لیست امید، آورد: با چهره های کمتر شناخته شده و ائتلافی استراتژیک با اصولگرایان معتدل توانستند برای قلب ایران لیست ٣٠ نفره ارایه دهند، لیستی که «امید» نام گرفت تا شاید خوش یمنی نام امید در خرداد ٩٢ برایشان شانس بیاورد. در روزهای پر التهاب تبلیغات به بیگانگان منصوب شان کردند و به هر راهی برای تخریبشان متوسل شدند، آنها صبوری کردند. شب گذشته به ساعت ٢١:١٥ در ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره ٥٥ خبر مهمی را در دل خود داشت. خبری که از قلب ساختمان فاطمی به ایران مخابره می شد و آن پیروزی بی چون و چرای اصلاح طلبان در شمارش اولیه آرا بود. سه برگ کاغذی که بین خبرنگاران دست به دست می شد و هیاهو را به جان خبرنگاران خسته و بی خواب بازگرداند. تلفن های همراه شان را مهیا می کردند تا از اطلاعیه شماره ٥٥ ستاد انتخابات کشور عکس بگیرند و این خبر مهم را مستند مخابره کنند. اطلاعیه ای که سر لیست اصلاح طلبان را نفر اول تهران معرفی می کرد و سرلیست و تنها فرد از لیست اصولگرایان در لیست ٣٠ نفره تهران که رده هفتم را به خود اختصاص داده بود. 

این روزنامه با درج عنوان سوییس مرکز صلح دوستی و همکاری است، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر شنبه در دیدار «یوهان اشنایدر آمان» رییس جمهوری سوییس با اشاره به سوابق ارتباط دو کشور و انعکاس مثبت رفتار دولت سوییس در افکار عمومی ایران، از افزایش همکاری های اقتصادی و علمی استقبال و خاطرنشان کردند: حجم مبادلات تجاری ایران و سوییس کم و نامتوازن است و تجّار و سرمایه گذاران سوییسی با آگاهی از ظرفیت های فراوان ایران می توانند این تراز را بهبود بخشند. رهبر انقلاب، نبود سابقه منفی از همراهی سوییس با فشارها و تحریم های برخی دولت های غربی علیه ایران را از جمله زمینه های فرهنگی مناسب برای افزایش همکاری ها برشمردند و افزودند: ما از گذشته سوییس را به عنوان مرکز صلح، دوستی و همکاری می شناسیم البته برخی کشورهای اروپایی اینگونه نیستند و منافع شان در جنگ افروزی و ایجاد اختلاف است. 

روزنامه اعتماد با انتخاب عنوان وام مسکن ١٠٠ میلیونی در خانه آخر، به نقل از حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، می نویسد: استراتژی و سیاست وزارت راه و شهرسازی گسترش بازار رهن است بنابراین فکر می کنم باید متقاضیان مسکن تا سقف ٥٠ درصد برای خرید یک ملک را بتوانند تسهیلات دریافت کنند هرچند معتقدیم بازپرداخت این تسهیلات باید در استطاعت مالی مردم باشد و نرخ سود نیز کاهش یابد. برخی بانک ها مشکلات اعتباری دارند به همین دلیل بانک مرکزی تا سقف ١٠٠میلیون تومان به صورت اصولی موافق است، اما ترجیح داده است که این موضوع تا پایان سال جاری متوقف شود. قرار است این موضوع در سال آینده بررسی شود اما به هر حال بانک مرکزی نگران است که میزان اعتباردهی بانک ها از تعادل خارج شود، بنابراین تلاش می کند میزان اعتباردهی بانک ها را متعادل نگه دارد.»وی با بیان اینکه بانک مرکزی با افزایش سقف وام مسکن تا 100 میلیون تومان به صورت اصولی موافق است، افزود: «وزارت راه و شهرسازی پرسشگر افزایش میزان سقف تسهیلات مسکن، کاهش نرخ سود مسکن و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات است. ما به این تصمیم و بحث نظارتی بانک مرکزی احترام می گذاریم اما پرسشگر افزایش میزان سقف تسهیلات، کاهش نرخ سود مسکن و افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن هستیم.

«کارگردان «یوسف پیامبر» درگذشت» دیگر عنوان این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: