کد خبر: ۶۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - 27 February 2016
اصلی ترین کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ادعای تلاش برای به سرانجام رساندن طرح سازش، از دوستی با تل آویو و تمایل برای انتقال سفارت آمریکا به شهر بیت المقدس سخن گفت.
«دونالد ترامپ» که در حال حاضر پیشتاز رقابت های درون حزبی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا است، در مصاحبه با روزنامه عبری زبان «هایوم» که از طرفداران «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است، خود را بزرگترین دوست تل آویو خواند.

وی همچنین  تاکید کرد که روابطش با این رژیم غاصب مستحکم تر از دیگر نامزدهای شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

ترامپ در ادامه صحبت های خود به مدعی شد: چنانچه رئیس جمهور آمریکا شوم سفارت این کشور را از تل آویو به بیت المقدس انتقال خواهم داد.

وی همچنین در بخشی از سخنانش خود را مشتاق تلاش برای حصول توافق سازش نشان داده و گفت: می خواهم یک چیز را مشخص کنم. من خواهان تحقق توافق بین فلسطین و رژیم اسرائیل هستم.  تا آنجایی که می دانم صهیونیست ها هم مایل به حصول این توافق هستند. البته نمی گویم که در رسیدن به این هدف موفق می شوم اما سعی خود را در این زمینه به خرج می دهم.

ترامپ در ادامه مدعی شد: البته برای اینکه این توافق حاصل شود، فلسطینی ها هم باید اشتیاق خود را نشان بدهند. راستش را بخواهید حصول توافق آن هم وقتی که طرف مخالف واقعا خواستار مذاکره با شما نیست، کمی مشکل است.

سخنان ترامپ در خصوص توافق سازش در حالی ایراد شد که وی پیشتر نظر خود را درباره این طرح خنثی اعلام کرده بود./مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: