کد خبر: ۶۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - 26 February 2016
عضو شورای ملی زعفران گفت: در چند روز گذشته قیمت زعفران با دلال بازی عده ای فرصت طلب به مرز 5 میلیون و 500 هزار تومان رسید.
عضو شورای ملی زعفران گفت: در چند روز گذشته قیمت زعفران با دلال بازی عده ای فرصت طلب به مرز 5 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت قیمت ها اظهار داشت: در چند روز گذشته قیمت زعفران به ثبات رسیده بود که متاسفانه عده ای فرصت طلب با دلال بازی بازار را ملتهب کردند که امید است ثبات نسبی بر بازار حاکم شود تا صادرات رونق گیرد.

وی افزود: در چند روز گذشته قیمت زعفران با 200 هزار تومان افزایش به مرز کیلویی 5 میلیون و 500 هزار تومان رسید و گفتنی است که حداقل باید 500 هزار تومان از حباب کاذب قیمت که بر روی زعفران نشسته، شکسته شود.

حسینی با اشاره به روند صادرات گفت: در سالهای اخیر عرضه زعفران به جای واحدهای صادراتی به خانه های مردم تغییر مسیر داده، به طوری که افراد با دپو کردن محصول در خانه های خود، ممانعت به عرضه آن در بازار می نمایند و به همین خاطر صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

عضو شورای ملی زعفران تصریح کرد: در صورت شکسته شدن حباب کاذب قیمت و دست برداشتن فرصت طلبان از ایجاد تنش در بازار باید گفت می توانیم کاهش صادرات ماه های گذشته را با توجه به افزایش تولید در سال جاری جبران کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: