کد خبر: ۶۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - 25 February 2016
بسیاری از زوجین پس از مدتی از زندگی مشترک خود حس کرده که محبت و صمیمیت میان آن ها به گرمی روز اول زندگی نیست.
بسیاری از زوجین پس از مدتی از زندگی مشترک خود حس کرده که محبت و صمیمیت میان آن ها به گرمی روز اول زندگی نیست.

مجتبی کاشانی روانشناس عمومی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بسیاری از زوجین مدتی پس از ازدواج شان حس کرده که از تب تاب احساسات عاشقانه میان آن ها کم شده و دیگر در زندگی احساس خوشبختی نداشته و حتی گمان می کنند که درباره طرف مقابل خود اشتباه کرده و او کسی نبوده که می خواستند.

وی ادامه داد: از دست دادن علاقه بصورت موقت ممکن است به دلایلی از جمله استرس، خستگی، فشار کار، افسردگی، احساس تنهایی، ترس و نگهداری از فرزندان بوجود آید که در این شرایط نباید تصمیم عجولانه گرفته شود.

کاشانی تصریح کرد: هر ازدواجی ارزش جنگیدن برای پایداری را داشته و اگر تصور این را دارید که زندگی سراسر خوشی بوده سخت در اشتباه هستید و باید سعی کرد با مشکلات کنار آمده و اشتباهات خود را بپذیرید.

وی اضافه کرد: هرچقدر هم که در بدو ازدواج عاشق یکدیگر باشید ولی در دراز مدت این حس نیز تغییر کرده ولی دلیلی بر سردی یا پس زدن طرف مقابل نسبت به شما نیست.

این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: باید با واقعیات زندگی ونقاط قوت وضعف طرف مقابل روبه رو شد زیرا با وارد شدن به این مرحله از زندگی موجب شده تا امنیت، صمیمیت، اعتماد متقابل میان شما افزایش یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: