کد خبر: ۶۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - 25 February 2016
یکی از راهکارهایی که برای حل معضل بیکاری از سوی مسئولان اعلام می‌شود، مقوله اعزام نیروی کار به خارج از کشور است.
یکی از راهکارهایی که برای حل معضل بیکاری از سوی مسئولان اعلام می‌شود، مقوله اعزام نیروی کار به خارج از کشور است.
 
یکی از معضلات بزرگی که در طول سالیان گذشته عمدتا قشر جوان را با چالشی عمیق مواجه کرده است، موضوع بیکاری است. موضوعی که با توجه به اهمیت بالای آن برای جمعیت جویای کار کشور، می‌طلبد تدبیری جدی در مورد آن از سوی دولتمردان و مسئولان مرتبط، اندیشیده شود. البته با روی کار آمدن دولت‌ها وعده‌های خوش آب‌و‌رنگی پیرامون سروسامان دادن به وضعیت اشتغال و رفع بیکاری جوانان داده شده است؛ اما تاکنون هیچ‌ یک از آنها به ایستگاه تحقق نرسیده و تاکنون درهای بسته اشتغال با هیچ کلیدی باز نشده است. 

یکی از برنامه‌هایی که در صورت فراهم شدن بسترهایش می‌تواند تا حدودی به حل وضعیت نابسامان اشتغال در کشور کمک کند، موضوع «اعزام نیروی کار به‌ خارج از کشور» است. مقوله‌ای که طی سال‌های اخیر و با توجه به افزایش معنادار نرخ بیکاری در کشور و برنامه‌ریزی‌های شکل گرفته از سوی وزارت کار و امور اجتماعی جهت اعزام نیروی کار مازاد به خارج از کشور، اهمیت بیشتری یافته است.  

از سوی دیگر روزی نیست که نمایندگان ملت در بهارستان به نطق بپردازند و در بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود، از رنج بیکاری جوانان و نبود شغل مناسب در نقاط مختلف کشور حرفی نزنند. 
  
*برخی معایب اعزام نیروی کار  

در موضوع اعزام نیروی کار به خارج از کشور، دلایلی از قبیل ناتوانی و ضعف در سخن گفتن به زبان خارجی کشور کارفرمای مورد نظر، متفاوت بودن نحوه بهره‌گیری از مهارت‌ها در کشورهای مختلف و ناهم‌خوانی تخصص‌ها با خواسته‌های کشورهای خارجی و هم‌چنین گران‌تر بودن نیروی کار ایرانی نسبت به نیروی کار برخی کشورها مانند افغانستان، فیلیپین و پاکستان و عدم انعطاف‌پذیری لازم کارجویان ایرانی به لحاظ پذیرش هر شغلی در خارج از کشور و غیره، از جمله مشکلاتی است که در صورت اعزام نیرو به خارج از کشور برای کاهش نرخ  بیکاری، می‌توان به آن‌ها اشاره کرد./باشگاه خبرنگاران جوان،
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: