کد خبر: ۶۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - 24 February 2016
شهردار تهران با انتقاد از طرح برخی ادعاهای نادرست در خصوص کارکرد مراکز بهاران گفت: این مراکز مجموعه های برای توانمند سازی معتادان بهبود یافته(مردان) به منظور حضور فعال این قشر در بازار کسب و کار هستند.
 شهردار تهران با انتقاد از طرح برخی ادعاهای نادرست در خصوص کارکرد مراکز بهاران گفت: این مراکز مجموعه های برای توانمند سازی معتادان بهبود یافته(مردان) به منظور حضور فعال این قشر در بازار کسب و کار هستند.

 محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از 22 پروژه خدمات شهری، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و ترافیکی منطقه هشت شهر تهران با بیان اینکه عده ای با فضاسازی اینگونه به مردم منتقل می کنند که مراکز بهاران محل نگهداری معتادان است تاکید کرد: این مراکز صرفا محل توانمندسازی آقایانی است که اعتیاد خود را به طور کامل ترک کرده و برای بازگشت به جامعه نیازمند کسب مهارت هستند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 120 کوثر (مرکز توانمندسازی بانوان) در سطح شهر تهران خاطر نشان کرد: مراکز بهاران نیز همچون این مراکز فعالیت می کنند.
قالیباف با بیان اینکه یک نمونه از مراکز بهاران بیش از یک سال قبل در منطقه 9 به صورت پایلوت راه اندازی شد اظهار کرد: در این مرکز پزشک، مهندس و افراد متبحر در حوزه فنی که پس از ترک اعتیاد، توانمند سازی به جامعه بازگشتند.

وی با تاکید بر اینکه مردم تهران باید بدانند مراکز بهاران محلی برای ترک اعتیاد نیستند تصریح کرد: هر کسی که این مطلب را بیان کرده دروغ گفته و به جامعه ظلم کرده است.
شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان وظیفه انسانی خود به بحث آسیب های اجتماعی ورود کرده است خاطر نشان کرد: کار ما در این حوزه مبتنی بر مطالعه دقیق، مشورت با اهل نظر و تجربه خود در این حوزه بوده است.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات و آسیب های اجتماعی به گردن مسئولان و بخشی به گردن خانواده است یاد آور شد: نباید همه گناه را از فرد معتاد دانست بلکه هر یک به سهم خود برای حل این معضل تلاش کنیم.

* افتتاح مترو فرودگاه مهر آباد در روزهای آینده 
شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه کار ساخت مترو پایتخت به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری انجام می شود گفت: خط 4 طی روزهای آینده به ترمینال های فرودگاه مهرآباد متصل می شود و مسافران می توانند برای حضور در نقاط مختلف شهر از سالن فرودگاه سوار مترو شوند.
وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات اقتصادی فراوان هیچگونه کندی در روند انجام پروژه های شهرداری تهران بوجود نیامده است اظهار کرد: کارهای شهردای تهران در 2 بخش عمرانی، خدماتی و کالبدی و اقدامات فرهنگی- اجتماعی در حال انجام است. 
قالیباف با تاکید بر اینکه تکمیل مترو تهران مهمترین برنامه در حوزه عمرانی است گفت: از آنجایی که 100 درصد اقدامات این حوزه زیر زمین انجام می شود قابل رؤیت نیست و به همین دلیل عده ای می گویند کارهای عمرانی شهرداری تهران همچون گذشته نیست. 
به گفته وی شهر تهران تا سال 1404 نیازمند ساخت هیچ پل و بزرگراهی نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر خط سه، شش و هفت مترو با بیش از 400 کارگاه در حال احداث است تاکید کرد: خط شش با عبور از افسریه، بزرگراه آهنگ، 17 شهریور، میدان امام حسین(ع)، میدان سپاه، میدان ولیعصر(عج)، بوستان لاله به منطقه پنج و دانشگاه آزاد اسلامی می رسد.

وی افزود: خط هفت نیز پس از عبور از میدان بسیج، مولوی، اتوبان نواب، گیشا، بزرگراه چمران، برج میلاد و شهرک غرب به سمت فرحزاد می رود. 
قالیباف خاطرنشان کرد: در حال حاضر ریل گذاری خط هفت و ساخت ایستگاه های این مسیر در حال انجام است. 
در این آیین از 22 پروژه خدمات شهری، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و ترافیکی منطقه هشت بهره برداری و تعدادی از خانواده های شهدا و فرهیختگان و نخبگان منطقه نیز تجلیل شدند. /ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: