کد خبر: ۶۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 23 February 2016
در این شرایط با رفع تحریم ها در ماه های پایانی امسال و نیمه اول سال آینده، رونق اقتصادی را در نیمه دوم سال 95 شاهد خواهیم بود.
 سال 1395، سال رونق اقتصادی و گذر از رکود در بخش های مختلف اقتصادی خواهد بود. گرچه اقتصاد کشور سال های متمادی درگیر تحریم های ظالمانه بود که به تبع آن تولید و اشتغال در محدودیت قرار گرفتند، اما اکنون با لغو تحریم ها و مدیریت دقیق دولت به سرعت و در کمتر از دو سال شاهد تغییرات قابل توجهی خواهیم بود.

در این شرایط با رفع تحریم ها در ماه های پایانی امسال و نیمه اول سال آینده، رونق اقتصادی را در نیمه دوم سال 95 شاهد خواهیم بود. 

توافق هسته ای امید بخش مردم برای گذر از تنگناهای اقتصادی بود و امروز مردم به انتظار بهبود معیشت زندگی هستند. لذا دولت با عنایت به دستاوردهای این مذاکرت باید تلاش بیشتری برای بهبود وضعیت اقتصادی ازجمله ارتقا وضعیت معیشتی مردم بکار گیرد. گرچه تحریم ها آثار و خسارت های طولانی مدت دارند، اما دولت برای حفظ آرامش مردم باید تمام قدرت خود را به کار بندد تا از فضای لغو تحریم ها برای بهبود معیشت مردم استفاده مطلوب را ببرد.

به دنبال لغو تحریم ها وضعیت فعالیت هایی که مشمول تحریم های هسته ای بود مانند تحریم بانک ها، کشتیرانی، صنعت خودرو و غیره بهبود پیدا می کند. دولت با استفاده مطلوب و بهینه از فرصت ها می تواند کمال بهره برداری را برای بهبود اقتصادی کشور داشته باشد و در شرایط جدید رشد و توسعه را طبق سیاست های اقتصاد مقاومتی فراهم آورد که اگر این جهت گیری مثبت ایجاد شود، تحولات و تغییرات مثبتی را در اقتصاد شاهد خواهیم بود.

همچنین می توان در آینده ای نزدیک منتظر رونق و بهبود بازار بورس بود، چراکه رفع مشکلات و محدودیت های اقتصادی می تواند تاثیر مثبتی در شاخص های بورس گذاشته و امنیت بیشتری را در این حوزه ایجاد کند. به تبع آن در یک دوره انتقالی می توانیم شاهد افزایش تعاملات بین المللی و تبادلات مالی باشیم. پیش بینی می شود علی رغم اینکه بخشی از تاثیرات رفع تحریم ها در اقتصاد از بعد تاثیرات فضای روانی است؛اما در کل با گذشت زمان بیشتر از زمان رفع تحریم ها، فضا برای رونق بورس و رشد اقتصاد کشور فراهم می شود.

رفع تحریم ها در حوزه بانکی و سوئیفت نیز در گسترش تبادلات مالی و سرمایه گذاری های خارجی بسیار تاثیرگذار است و به واسطه آن می توان حجم صادرات را افزایش داد. 

لذا می توانیم پس از سال ها انتظار در سال 1395 منتظر تغییرات ریز و درشت از آثار و برکات توافق هسته ای باشیم؛ توافقی که با حفظ ساختارها و اعمال حقوق هسته ای کشور راه بر گشایش اقتصادی نیز می گشاید. 
منبع: پایگاه اینترنتی امید هسته ای ایرانیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: