کد خبر: ۶۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - 22 February 2016
علی نوبخت : مقید به هیچ جناح و خط خاصی نیستم و اين خواست و ارداه الهي بود که توانستم در لیست اصلاح طلبان قرار بگيرم. در صورتی که به مجلس وارد شوم با تمام جناح‌ها و خطوط فکری همکاری کرده و مقید به هیچ خط و جریان فکری خاصی نخواهم بود.
علی نوبخت کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و عضو لیست انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان در نشست خبري خود با خبرنگاران، گفت: مقید به هیچ جناح و خط خاصی نیستم و اين خواست و ارداه الهي بود که توانستم در لیست اصلاح طلبان قرار بگيرم. در صورتی که به مجلس وارد شوم با تمام جناح‌ها و خطوط فکری همکاری کرده و مقید به هیچ خط و جریان فکری خاصی نخواهم بود.

به گزارش راه امروز، علی نوبخت کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و عضو لیست انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان در نشست خبري خود با خبرنگاران، گفت: مقید به هیچ جناح و خط خاصی نیستم و اين خواست و ارداه الهي بود که توانستم در لیست اصلاح طلبان قرار بگيرم. در صورتی که به مجلس وارد شوم با تمام جناح‌ها و خطوط فکری همکاری کرده و مقید به هیچ خط و جریان فکری خاصی نخواهم بود. 

تدوام طرح تحول سلامت
علی نوبخت عضو لیست انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری به تشريح پاره اي از برنامه‌هاي خود براي حضور در مجلس دهم پرداخت و گفت:‌ مهمترین اولویت من تأمین سلامت ملت ایران است. بر اين اساس «طرح درمان ماندگار»، ابتکار اصلی من است، بنابراین ارتقای شاخص‌های بهداشت و کمک به سلامت مادران و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اولویت‌های من در صورت انتخاب شدن است. نوبخت حقيقي، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اهم برنامه‌هاي  شما براي حضور در مجلس دهم چيست و اولويت كاري شما چه خواهد بود، تصريح كرد. يكي از اولويت هاي من، تداوم طرح تحول سلامت برای ملت ایران است و این طرح یک طرح اثربخش برای ملت ایران است. نوبخت حقيقي در ادامه با اشاره به ماه‌های پایانی دولت دهم و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بيان كرد: در دوره ریاست‌جمهوری یازدهم، مسوول کمیته بهداشت و درمان آقای روحانی بودم و همان جا اعلام کردم که اگر آقای روحانی انتخاب شود، وضع درمانی از اوضاع فلاکت‌بار کنونی نجات خواهد یافت. کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشی اعتدالی که در پیش گرفتم، امیدوارم با توجه به امکانات کشور نسبت به حل معضلات و اقدامات تلاش کنیم.

امكان ارائه خدمات رايگان پزشكي در كشور
نوبخت همچنین در پاسخ به سوال ديگري در مورد اینکه چگونه می‌توان درمان را در کشور رایگان ارائه کرد که بر کیفیت تاثیری نگذارد، گفت: من در دولت اول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معاون درمان وزارت بهداشت بودم و در حالی که در آن دوره نفت را بشکه ای 10 دلار به فروش می‌رساندیم و درآمدهایمان محدود بود اما هیچ بیمارستان دولتی و دانشگاهی حق دریافت پول را از بیماران در بدو ورودشان به بیمارستان‌ها نداشته و تنها یک مبلغ اندک از آنها اخذ می‌شد که اگر بیماری امکان پرداخت آن را نداشت نیز از گرفتن این مبلغ از وی صرف‌نظر می شد. این طرح سه سال در دولت اجرایی شد اما چندین سال گذشته شاهد این بوده‌ایم که دیدگاه‌های فرهنگی‌مان در اداره امور کشور دچار نوساناتی شده و نیز در امر خدمات دهی به مردم که در دوره‌ای بسیار خوب اجرا می‌شد دیگر آن موفقیت قبلی را نداشتیم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسوولیت خود در ستاد انتخابات حسن روحانی در دوران انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با عنوان مسوول کمیته بهداشت و درمان این ستاد، اظهار کرد: من در همان دوره طی سخنانی اظهار کردم که اگر آقای روحانی توسط مردم انتخاب شود وضع درمانی را از اوضاع فلاکت‌بار آن دوره نجات خواهیم داد. چرا که من پیش از این نیز چنین طرحی را اجرایی کرده بودم و امروز نیز در صورت آنکه انتخاب شوم مجددا ً‌آن طرح را اجرا خواهم کرد. نوبخت حقيقي در پاسخ به پرسش ديگري مبنی بر اینکه چرا در لیست انتخاباتی‌ اصلاح طلبان با وجود شعارهاي  دولت براي متحول كردن اقتصاد هیچ اقتصاددانی قرار نگرفته، چه برنامه‌ای برای معیشت مردم ایران دارید، گفت: اگرچه من حامي دولت هستم، اما اين به آن معنا نيست  كه منتقد نباشيم. چرا كه من منتقد هم واحدی هستم که اصول قانونی و تامین رفاه اجتماعی را رعایت نمی‌کند. وی افزود: حمایت من از دولت به این معنی نیست که هر کاری کند بگویم خوب است و یا بد است.

مجلس حاصل يك کار مشارکتی است
عضو لیست انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت خاطرنشان کرد: اصولا مجلس یک کار مشارکتی است و مجلس دارای احترام است که تبلور آن کل جامعه ایران باشد. بنابراین نباید مجلس فقط مختص افراد خاص و با تخصصی خاص باشد.  نوبخت با بیان اینکه ضرورت ندارد که هر نماینده برای هر کاری که می‌خواهد انجام دهد به آن عالم باشد گفت: شرط داشتن کارشناسی ارشد برای رفتن یک کاندیدا به مجلس لازم است اما کافی نیست بلکه برخورداری از مشاوران امین و کار بلد لازمه کار است. وی ادامه داد: من مقید به هیچ مرزی نیستم بلکه خودم را یک مسلمان و فرد آزادی می‌بینم و خاک پای همه ملت ایران هستم.

دولت قبل ميلياردها دلارها را هدر داد و كسي فرياد نزد
وی خطاب به خبرنگاران حاضر گفت: من از شما سوال می‌پرسم در زمانی که دولت قبل 600 میلیارد دلار درآمد داشت شما کجا بودید در زمانی که جسد بیماران در بیمارستان‌ها را به مردم و خانواده‌های داغدیده نمی‌دادند تا ابتدا پول درمان پرداخت شود شما کجا بودید؟! . نوبخت حقيقي با تاکید بر اینکه چشم بسته از هیچ فردي و جناحی حمایت نخواهم کرد گفت: ملاک من تعامل حداکثری با همه جناح‌ها و افراد است و به راحتی می‌توانم با افراد کار کنم. مجلس آینده از هر جناحی تشکیل شود توفیق همراهی با آنها را خواهم داشت. نوبخت افزود: انتخابات مجلس برای این است که حق حاکمیت مردم برای تعیین سرنوشت خود حاکم شود. عضو لیست انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت افزود: بنده احساس تکلیف کردم که باید در صحنه مشارکت ملی حضور داشته باشم و صدای ملت را از درون خانه آنها به اطلاع برسانیم و همچنین در اتخاذ تصمیمات تأثیرگذار باشم و به ارائه خدمت بپردازم.

درليست اصلاح‌طلبان اقتصاددان هستند
کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا در لیست اصلاح‌طلبان اقتصاددان شاخص وجود ندارد، گفت: بالاخره همه پزشکان اقتصاددان هستند و همه مردم نیز هم پزشک هستند و هم مقتصد و در این زمینه خود را صاحب تخصص می‌دانند و راه‌حل‌هایی را ارائه می‌کنند، ‌بنابراین می‌توان گفت ليست ۳۰ نفره اصلاح‌طلبان و حامیان دولت اقتصاددان هستند. نوبخت در پاسخ به این پرسش که چرا دیر به لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت پیوستید، تصريح كرد: برای مراحل قانونی تأیید صلاحیت بنده کمی با زمان رفتن زمان روبه‌رو شد، بنابراین به محض اینکه دوستان فهمیدند من تایید صلاحیت شده‌ام و آن اتفاق عدم موافقت شورای نگهبان با جابه‌جایی حوزه انتخابی آقای سلیمانی‌راد اتفاق افتاد، من در لیست قرار گرفتم. وي افزود: این اتفاقات و تصمیمات ناشی از اراده و تقدیر ذات اقدس الهی است و این جریانات از دست من و بشر خارج است و قرار گرفتن من در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت از این قاعده مستثنی نیست.

تخلفات پزشكي 6هزارم درصد نرم جهانی
کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد تخلفات پزشکی در دولت فعلی گفت: طرح آن در جامعه مبتنی بر رعایت اخلاق و انصاف نیست که در سال ۹۳، ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شد و تنها ۱۲ هزار مورد شکایت داشتیم که این ۶ هزارم درصد نرم جهانی شکایات مردم است در حالی که شکایات جهانی ۳ درصد است. عضو لیست انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در پایان خاطرنشان کرد: الان به برکت تدبیر و امیدی که دولت محترم به اذن رهبر معظم انقلاب صورت داده، دستاوردهای عظیمی داشتیم که باید این دستاوردهای عظیم را حفظ کنیم و کام ملت ایران را تلخ نکنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: