کد خبر: ۶۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 20 February 2016
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی که در استان قزوین وجود دارد این استان یکی از استان‌های سرشار در تولید برند است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی که در استان قزوین وجود دارد این استان یکی از استان‌های سرشار در تولید برند است.

 مهدی پورطاهری در ششمین همایش سراسری دهیاران استان و رونمایی از سند راهبردی توسعه روستایی استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه متعادل همواره مورد توجه دولت‌ها است و مردم در تمام دنیا متوقع هستند که دولت‌ها در برنامه‌ریزی‌ها به نحوی عمل کنند تا آحاد سکونتگاه‌ها اعم از شهر و روستا از امکانات مناسبی برخوردار باشد.

وی افزود: برخورداری سکونتگاه‌ها از امکانات مناسب مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نقش امکانات در رشد و توسعه اشاره کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: تدوین سند راهبردی توسعه روستایی با نگاه راهبردی جامع و یکپارچه و مشارکتی موجب تهیه نقشه راه و ایجاد هماهنگی میان بخش‌های مختلف می‌شود.

پورطاهری ادامه داد: رویکردی که برای این سند مورد توافق است رویکرد مشارکتی بود زیرا این امر امکان استفاده از توان مردم برای اجرای پروژه‌های مختلف توسعه‌ای را فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: بر مبنای چنین طرحی است که می‌توانیم سندی تدوین کنیم که مبتنی بر واقعیت بوده و با مردم برنامه‌ریزی مشترک داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: بر این اساس سند راهبردی توسعه روستایی طرحی مبتنی بر فرآیند بوده که به شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندسازی وجوه اجتماعی، اقتصادی، محیطی و کالبدی مناطق روستایی می‌پردازد.

پورطاهری با اشاره به موارد مهمی که در تدوین سند راهبردی توسعه روستایی استان قزوین مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ارزش‌ها، مأموریت‌ها، ذی‌نفعان، چشم‌انداز و اهداف کلان در این سند مد نظر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آرام‌بخش و سالم برای زیست و فعالیت، پایدار و مقاوم برای مخاطرات محیطی، چند کارکردی و دارای تنوع اقتصادی و درآمدی، زیست‌پذیر متوازن و دارای تعادل‌های فضایی و منطقه‌ای و برخورداری از سبک کالبدی مبتنی بر شاخصه‌های اسلامی ـ ایرانی از جمله چشم‌اندازهای در نظر گرفته شده در این سند است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی که در استان قزوین وجود دارد این استان یکی از استان‌های سرشار در تولید برند است.

پورطاهری یادآور شد: راهبردهای مختلفی از قبیل تنوع‌بخشی، تدافعی و تهاجمی نیز برای سند راهبردی توسعه روستایی استان قزوین در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، در این مراسم همچنین از دهیاران و نمایندگان 20 روستای موفق استان قزوین تجلیل شد./فارس


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: