کد خبر: ۶۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - 19 February 2016
در دوره احمدی نژاد افرادی که برای دانشگاه آزاد کار می کردند انگ می خوردند. هنوز هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی افرادی هستند که این کار را انجام می دهند؛ نمونه آن دولت قبلی بود که اولین بمب را در اساسنامه گذاشتند و می خواستند دانشگاه آزاد را از بین ببرند.
روزنامه آرمان در شماره پنجشنبه 29 بهمن به نقل از رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد، نوشت: در دوره احمدی نژاد افرادی که برای دانشگاه آزاد کار می کردند انگ می خوردند. هنوز هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی افرادی هستند که این کار را انجام می دهند؛ نمونه آن دولت قبلی بود که اولین بمب را در اساسنامه گذاشتند و می خواستند دانشگاه آزاد را از بین ببرند.

این روزنامه با اشاره به عنوان راستی چه کسی شرمنده است؟، برای تیتر یک، آورد: چند روز پیش احمد توکلی نماینده تهران در مجلس با انتقاد از آنچه پنهانکاری های دولت می نامید، گفت: بخل در دادن اطلاعات به مردم به نفع دولت نیست. دولت باید سعی کند در اقتصاد مانند اتاق شیشه ای عمل کند تا رانتی وجود نداشته باشد. وی افزود: دولت اوایل پاییز امسال بسته سیاستی دیگری ارائه کرد در حالی که هیچ ارزیابی از بسته قبلی صورت نگرفته است. اینکه دولت اکنون نرخ رشد را اعلام نمی کند نمی خواهد پیش مردم شرمنده شود. اما این پایان بحث نبود چرا که جهانگیری در جایگاه معاون اول دولت خطاب به توکلی گفت: «کسانی باید شرمنده باشند که 17هزار میلیارد تومان را ظرف یک ماه و نیم بدون مجوز از منابع بانک مرکزی برداشت کرده اند. 

کسانی باید شرمنده باشند که فساد را در کشور نهادینه کردند: کسانی باید شرمنده باشند که بابک زنجانی را درست کردند!» اما برخی اصولگرایان تندرو زمین بازی را برای ایجاد تنش مناسب یافتند و نوشتند: «جهانگیری به یاد نیاورد بابک زنجانی از دست حسن روحانی جایزه گرفته و عکسی به یادگار و با لبانی خندان انداخته اند! به یاد نیاورد که بابک زنجانی برآمده از سیستم بیمار هاشمی رفسنجانی است و با او هم چند عکس یادگاری دارد و از دست او هم جایزه گرفته است! بابک زنجانی، راننده ای که در سیستم هاشمی میلیاردر شد!» این هجمه چنان بود که دیروز معاون اول رئیس جمهور گفت: کسانی باید شرمنده باشند که بابک زنجانی درست کرده و دکل نفتی گم کردند، ده ها فساد در کشور شکل داده و فساد را نهادینه کردند. اسحاق جهانگیری در آخرین پست اینستاگرامی در پاسخ به تخریب های جدید نسبت به دولت نوشته است: «به راستی چه کسی شرمنده است؟ 

پایداری کاسه کوزه اصولگرایان را به هم زد، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: حال و هوای اردوگاه اصولگرایی سرد و ابری است، شادی های آنها زودگذر و فوری است یعنی اگر ردصلاحیت کاندیداهای رقیب آنها را خوشحال کرده بود، اما این روزها با کاندیداهایی از جریان خود مواجه می شوند که علنا آنچه عهد اردوگاه اصولگرایی بود را می شکنند و می گویند دلیلی برای انصراف به نفع دیگر کاندیداها نمی بینند، پس استعفا نمی دهند! دو تشکیلات معتبر روحانی یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین فقط 6درصد در لیست اصولگرایان سهم دارند در حالی که تشکیلات منتسب به آیت ا... مصباح 46درصد و حالا آنها می خواهند سهم بیشتری داشته باشند که با قرار گرفتن در لیست محقق نمی شود پس مستقل و برخلاف آنچه به عنوان برنامه اعلام شد برای خود برنامه ریزی می کنند، به عبارتی می توان ادعا کرد پایداری کاسه کوزه اصولگرایان را به هم ریخت. البته عدول از برنامه تعیین شده در اردوگاه اصولگرایی مسبوق به سابقه است و تنها مختص پایداری ها نیست؛ هنوز دراذهان است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری مثلثی از اصولگرایان که قرار بود به نفع یک نفر کنار بروند به اجرای این تعهد درحد انتظار عمل نکردند و زمین را به میانه روها و اصلاح طلبان دادند. اکنون هم قرار بود کاندیداهایی که درصد موفقیتشان پایین است به نفع دیگران کنار بروند که تا دیروز تعدادی از آنها این کار را کردند اما اظهارات یک کاندیدا سبب شد این تصور در اذهان شکل بگیرد که شاید برخی دیگر هم تمایل به کنار رفتن از گود رقابت را ندارند اما آن را رسانه ای نکرده اند.

این روزنامه با انتخاب عنوان مردم در انتخابات عکس خواست دشمن عمل کنند، می نویسد: مقام معظم رهبری ضمن تشکر صمیمانه از ملت بزرگ ایران به دلیل خلق حماسه پرشکوه 22بهمن امسال، آن را نشانه عزم راسخ و ایستادگی و بیداری مردم دانستند و تأکید کردند: انتخابات 7 اسفند مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است. ایشان گفتند: مردم با حضور همه جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند. حضرت آیت ا...خامنه ای صبح روز گذشته در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی، که در آستانه سالروز قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال1356 برگزار شد، ضمن تجلیل از ایمان عمیق، بیداری، نشاط و ایستادگی مردم آذربایجان در مقاطع مهم و سرنوشت ساز تاریخ کشور بویژه در دوران انقلاب اسلامی، بر لزوم زنده نگه داشتن روزهای تاریخی انقلاب تأکید کردند و با اشاره به 22بهمن به عنوان یکی از این روزهای بسیار مهم افزودند: براساس گزارش های مستند از مراکز معتبر، حضور مردم در حماسه راهپیمایی 22بهمن امسال در سراسر کشور، نسبت به سال گذشته، به میزان قابل توجهی افزایش داشته است. 

«پشت پرده لیست ائتلاف اصلاح طلبان»، «سالانه 25هزار ایرانی می سوزند!»، «اصلاح طلبان می خواهند مانع تخریب دولت شوند»، «جاده هایی که بوی مرگ می دهند»، «اعتراض وکیل میلیاردر نفتی» و «یار امام ایستاده مرد» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
این روزنامه همچنین در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «اصلاح طلبان آیت الله هاشمی و آینده» به قلم مصطفی ایزدی و در ستون سرمقاله عنوان «چگونه لیست بستیم؟» نوشته محمد جواد حق شناس را به چاپ رساند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: