کد خبر: ۶۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - 25 March 2016
بانکداری ایرانی – بانک انصار با کنترل بخش تسهیلات غیر جاری خود در سال‌های گذشته یکی از خود کم‌خطرترین بانک‌های ایرانی ساخته است همچنین این بانک با ارائه عملکرد 438ریالی برای سال 94توانست نزدیک به 20درصد از قیمت سهم خود ، یعنی سود ویژه عملیاتی را برای سهامداران خود در نظر بگیرد .
بانکداری ایرانی –   بانک انصار با کنترل بخش تسهیلات غیر جاری خود در سال‌های گذشته یکی از خود کم‌خطرترین بانک‌های ایرانی ساخته است همچنین این بانک  با ارائه عملکرد 438ریالی  برای  سال 94توانست  نزدیک به 20درصد از قیمت سهم خود ، یعنی  سود ویژه عملیاتی را  برای سهامداران خود در نظر بگیرد .

بانک انصار  تا ابتدای سال 94 بر اساس ترازنامه در حدود 16 هزار و 600 میلیارد تومان سپرده جذب کرده بود ساختار سپرده‌های شرکت در جدول زیر خلاصه‌شده است: 


همچنین خالص تسهیلات شرکت  در ابتدای سال 94  به رقم 14 هزار و 600 میلیارد تومان رسید. تسهیلات غیر جاری تا پایان سال 93 به رقم 478 میلیارد تومان رسید که معادل 3.2 درصد از تسهیلات است و از این حیث یکی از بهترین و کم‌خطرترین بانک‌های ایران است. در حدود 370 میلیارد تومان بابت معوقات فوق ذخیره در حساب‌ها منظور شده است. 


گفتنی است بانک انصار یکی از بانک‌های خصوصی ایران است. این مؤسسه در ابتدا بانام صندوق پس‌انداز و قرض‌الحسنه انصار المجاهدین اولین شعبه خود را بانام شعبه شهید رجایی در بهارستان تهران افتتاح نمود. سپس به مؤسسه مالی و اعتباری انصار تغییر نام داد، و در خرداد سال ۱۳۸۹با کسب مجوز از بانک مرکزی تبدیل به یازدهمین بانک خصوصی ایران تحت نام بانک انصار شد.

این بانک در حال حاضر دارای 7۰۰شعبه است. همچنین کارکنان  این شرکت بورسی بالغ‌بر 5230 نفر است که 75 درصد از آنان تحصیلات دانشگاهی دارند. سرمایه شرکت در بدو تأسیس 200 میلیارد تومان بود که طی سه مرحله در سال‌های 91 و 92 و 93 به 800 میلیارد تومان افزایش یافت.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: