کد خبر: ۶۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - 12 February 2016
برترین ها و برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر پس از دریافت سیمرغ های خود به ایراد سخن پرداخته و از هرجا سخنی با حضار گفتند.
 برترین ها و برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر پس از دریافت سیمرغ های خود به ایراد سخن پرداخته و از هرجا سخنی با حضار گفتند.

به گزارش بامداد جمعه خبرنگاران سینمایی ایرنا، محمدرضا دلپاک، شبنم مقدمی و پریناز ایزدیار از جمله هنرمندانی بودند که پس از دریافت سیمرغ بلورین با قرار گرفتن در پشت تریبون با حاضران در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر سخن گفتند. 

**همه مردم جهان به یک زبان سکوت می کنند 
محمدرضا دلپاک ضمن تشکر از هیات داوران به خاطر شنیدن صدای این فیلم و همه اعضای انجمن صدای ایران گفت: همه مردم جهان به یک زبان سکوت می کنند، در جمع ما جای عزیزی خالی است. او بیست روزی می شود که سکوت کرده است.
وی افزود: من جایزه ام را به یدالله نجفی تقدیم می کنم.

** تشکر از هیات داوران
شبنم مقدمی، بعد از دریافت سیمرغ بلورین نقش مکمل زن برای فیلم های «نفس» و «زاپاس» گفت: من از هیات داوران تشکر می کنم چون یک بار دیگر مرا شایسته گرفتن این جایزه دانستند. 
وی یادآورشد: دو سال قبل که من این سیمرغ را گرفتم، پدرم هنوز در قید حیات بود، من آن سیمرغ را به پدر و مادرم تقدیم کردم. اما حالا که او یک سالی است از میان ما رفته، می خواهم این سیمرغ را به روح او و مادرم که حالا باید به جای او هم در کنار ما باشد، تقدیم کنم.

** گروه فیلم ابد و یک روز مثل خانواده بود
پریناز ایزدیار، بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم«ابد و یک روز» ضمن تشکر از هیات داوران، از گروه خیلی خوب «ابد و یک روز» نیز تشکر و از آن به عنوان یک خانواده یاد کرد.
وی همچنین از حسن اعتماد سعید ملکان و سعید روستایی نیز به خاطر اعتماد به وی قدردانی کرد.

** اهدای سیمرغ بلورین توسط پرویز پرستویی به حاتمی کیا
پرویز پرستویی، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای«بادیگارد» گفت: من پرویز پرستویی بازیگر نقش حیدر ذبیحی بادیگارد هستم. خالق بادیگارد ابراهیم حاتمی کیاست. خوشحالم که در هدایت و رهبری ابراهیم حاتمی کیا توانستم ایفاگر نقشی باشم که اعضای محترم هیات داوران این نقش را شایسته سیمرغ بلورین دانستند.

وی افزود: می خواهم این سیمرغ را اول به ابراهیم حاتمی کیا تقدیم کنم و به رسم ادب تقدیم می کنم به اساتید محترمی که در این سالن حضور ندارند، استاد پنج تن سینمای ایران؛ عزت الله انتظامی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی و داوود رشیدی.

هومن سیدی، برنده جایزه ویژه هیات داوران در بخش کارگردانی برای فیلم«خشم و هیاهو» گفت: توقع نداشتم این سیمرغ را ببرم و آماده بودم فقط دست بزنم. از هیات داوران بسیار متشکرم که فیلم مرا دیدند. از سعید سعدی عزیز بسیار متشکرم که به عنوان تهیه کننده مثل کوه پشت سر من ایستاده است.

** دوست داشتم سردار شهید همدانی ' ایستاده در غبار را می دید
امیر بنان به نمایندگی از حبیب والی نژاد برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر برای «ایستاده در غبار» به روی صحنه آمد.

وی گفت: دوست داشتم سردار همدانی که شهید شده است در بین ما بود تا این فیلم را می دیدید.

به گفته وی او از روز اول به ما در ساخت این فیلم بسیار کمک کرد.
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه جاری با نمایش فیلم های متنوع برگزار شد. 

آیین افتتاحیه این رویداد بزرگ سینمایی 12 بهمن ماه جاری با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری، جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان عرصه سینما و تئاتر در تالار وحدت تهران برگزار شد.
این دوره جشنواره در چهار بخش سودای سیمرغ، هنر و تجربه، نگاه نو(فیلم اولی ها) و مستند برگزار شده است.

در بخش سودای سیمرغ 22 اثر، هنر و تجربه 11 اثر، نگاه نو 11اثر و در بخش مستند نیز 11 اثر حضور دارند. 

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از دوازدهم بهمن در 23 سینما و پردیس سینمایی در تهران برگزار و امشب با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: