کد خبر: ۶۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - 09 February 2016
روزنامه اعتماد در شماره دوشنبه 19 بهمن در تشریح تیتر یک، نوشت: تهران امروز میزبان هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیات همراه است. اشمید که در یک سال و نیم گذشته به عنوان طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته ای شناخته شده بود این بار به پایتخت ایران می آید اما نه با تمرکز بر پرونده هسته ای که با دستور کار تمرکز بر رابطه سیاسی - اقتصادی اروپا با تهران در روزهای پسابرجام.
این روزنامه با انتخاب عنوان روحانی: نباید گذاشت مخالف، معاند شود، آورد: حسن روحانی در مراسم سی و سومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: همیشه از کار متفاوت مخالف و منتقد وجود دارد که عیب نیست. ما باید کاری کنیم که مخالف، معاند نشود. ما نمی توانیم همه را در یک مسیر و در یک راه قرار دهیم. اگر کلمه اختلاف به معنای تضارب آرا باشد باعث رشد فکر و اندیشه می شود.

روزنامه اعتماد با درج عنوان 56 کاندیدای بلاتکلیف تهران ، امروزتعیین تکلیف می شوند، می نویسد: کار بررسی شکایت نامزدهایی که ردصلاحیت شده بودند به پایان رسیده و لیست به وزارت کشور رسیده است. روی نام برخی از چهره ها مهر تایید و برخی دیگر ردصلاحیت خورده است. در این میان اما گروه سومی هم هستند، گروهی در خط وسط، نام شان نه در میان تایید صلاحیت شدگان است و نه در میان ردصلاحیت شدگان. سید شهاب الدین چاوشی با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان استان تهران عنوان کرد: طبق آمار اعلام شده در استان تهران در شش حوزه انتخابیه 1261 نفر تایید صلاحیت شدند، به عبارت دیگر 54درصد داوطلبان رد و 46 درصد آنها تایید صلاحیت شدند. وی افزود: در شهر تهران هم 1133 نفر تایید صلاحیت شدند. معاون سیاسی استانداری تهران در مورد اسامی برخی که هنوز وضعیت صلاحیت شان به آنها اعلام نشده است، گفت: هنوز وضعیت بررسی صلاحیت 56 نفر از داوطلبان مشخصا اعلام نشده و شورای نگهبان همچنان در حال بررسی صلاحیت این افراد است. با این حال شب گذشته فرماندار تهران اعلام کرد امروز تکلیف این 56 کاندیدا مشخص خواهد شد.

این روزنامه با بررسی عنوان نصب تجهیزات ماهواره در بالکن مانع اجرای قانون نمی شود، نوشت: جلسه ای با حضور دادستان عمومی تهران، تعدادی از معاونان دادستان و رییس پلیس امنیت عمومی و اطلاعات تهران بزرگ در دادستانی تهران، پیرامون راهکارهای مبارزه با تخلفات و جرایم مرتبط با امنیت اجتماعی برگزار شد.در ابتدای جلسه، جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تاکید بر ضرورت پاسداشت دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، بر نقش مدعی العموم در پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد. وی با احصای مهم ترین پدیده های علیه امنیت اجتماعی، در مقابله با این گونه جرایم و آسیب های اجتماعی ضمن تصریح بر عزم دادستانی برای برخورد با موارد آشکار فساد، قاچاق دختران، اعمال نظارت بر پانسیون ها و لزوم رصد پلیس بر فعالیت برخی صنوف مرتبط با امنیت اجتماعی را ضروری دانست. دادستان عمومی و انقلاب تهران، مقابله با تجهیزات دریافت از ماهواره ها را در اجرای قانون ضروری دانست و با اشاره به اینکه امروزه برخی شهروندان تجهیزات مذکور را در بالکن ها نصب می کنند، اظهار کرد: این امر مانع از اجرای قانون توام با اتخاذ تدابیر لازم نخواهد بود.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان بیایید با یکدیگر حرف بزنیم، می نویسد: رضا میرکریمی درباره فیلم «دختر» می گوید: قصه این است که من بنای محکوم کردن هیچ یک از شخصیت های قصه را ندارم یعنی ممکن است در مقدمه قصه تصور بر این باشد که فیلم می خواهد پدر را به خاطر ضعفش در ارتباط، محکوم کند اما نیمه دوم قصه دنبال این هستیم که فضایی برای حرف زدن آدم ها با یکدیگر ایجاد شود. به هر حال هر فردی ضعف های خودش را دارد و اینکه همه بتوانند با هم حرف بزنند، مهم ترین پیشنهاد فیلم است نه اینکه بخواهیم کسی را محکوم کنیم. طبیعتا برای محکوم نکردن شخصیت های قصه باید از ساختارهای کلیشه ای پرهیز می کردیم؛ هم در انتخاب بازیگر هم در شکل اکت و رفتار آنها در قصه باید همه چیز از قبل تعیین می شد. البته گاهی به خاطر حفظ لحن فیلم و ملایمت آن از برخی صحنه های فیلمنامه عدول کردم.

«ابراهیم ابراهیمیان: مخاطب امروزی خیلی بی رحم است»، «رونق بهاری اقتصاد در زیر زمین»، ««هزاری توی بدهی» زنجانی» و «سعید لیلاز: با حاتمی کیا هم عقیده ام» از دیگر عنوان های این روزنامه است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: