کد خبر: ۶۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 07 February 2016
نشست خبری فیلم «آبنبات چوبی» به کارگردانی محمدحسین فرحبخش امروز ( یکشنبه 18 بهمن) در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور عوامل برگزار شد.
نشست خبری فیلم «آبنبات چوبی» به کارگردانی محمدحسین فرحبخش امروز ( یکشنبه 18 بهمن) در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور عوامل برگزار شد.

محمدحسین فرحبخش در ابتدای این نشست؛ طبق معمول با تاکید بر اینکه فیلمسازی برای سرگرم‌کردن مخاطب است؛ گفت: از سال 62 سینمای ایران دگرگون شد و به دانشگاه و کرسی الهیات تبدیل شد. من متاسفم برای فلسفی شدن سینمای ایران. کسانی در آن دوره مسیر سینما را به انحراف کشاندند اما این روزها از آنها به‌عنوان معمار بزرگ و کبیر سینما یاد می‌شود.

او ادامه داد: در همه دنیا، سینما صنعتی است که باعث سرگرمی می‌شود تا جامعه را از گزند و انحراف دور کند، ولی در ایران در مقطعی سینما را برای نماز جمعه تعطیل می کردند که طبق آمار همان زمان با تعطیلی سینما 40 درصد فحشا بیشتر می‌شد. امیدوارم الان اگر هنرمندی به شهرستانی می‌رود امام جمعه آن شهرستان؛ عزای عمومی اعلام نکند.

این کارگردان همچنین بیان کرد: اگر فیلمی حرفی برای گفتن نداشته باشد و صرفا سرگرم‌کننده باشد؛ کافی‌ست چون سرگرمی جلوی فساد را می‌گیرد و امنیت جامعه را تامین می‌کند. البته سینماگر ممکن است در خلال فیلم سرگرم‌کننده خود حرفی هم برای گفتن داشته باشد.

فرحبخش افزود: اگر فرهاد اصلانی در فیلم "زندگی خصوصی" نبود، قطعا آن را نمی ساختم، بعد از "زندگی خصوصی"دوستی ما ادامه داشت تا درنهایت در فیلم "آبنبات چوبی" در انتخاب بازیگران بسیار تاثیرگذار بود.

وی در پایان گفت: در وهله اول اقتصاد مهم است و بعد فرهنگ. ما می‌خواستیم در فیلم «آبنبات چوبی» معضلات اجتماعی را در قالبی سرگرم‌کننده بیان کنیم. شاید بعضی جاها فیلم ما الکن باشد. البته من این فیلم را برای مسئولان اقتصادی کشور ساختم نه مردم عادی.

سحر قریشی نیز در ادامه نشست بیان کرد: اول قرار بود نقش مارال را بازی کنم که این اتفاق نیفتاد. وقتی فیلمنامه را می خواندم گریه می‌کردم؛ البته نقش نگین را از مارال بیشتر دوست داشتم چراکه برایم جذابیت بیشتری داشت و به فرهاد اصلانی و فرحبخش اصرار می‌کردم که نقش نگین را برای بازی من درنظر بگیرند.

وی درباره دیالوگ‌هایش در فیلم توضیح داد: دیالوگ‌های نسل جوان، الان به همین صورتی است که در فیلم می‌بینیم، جوانان برای فرار از مشکلات به سراغ این نوع از زندگی کردن می‌روند.

فرهاد اصلانی (مشاور کارگردان) در ادامه اظهار داشت: رضا عطاران به خاطر بیماری پدرش در این جلسه حضور ندارند؛ در فیلم "زندگی خصوصی" همکاری لذت بخشی را با فرحبخش داشتیم، در این فیلم، فرحبخش به من اعتماد کرد البته وی فرد مشاورپذیری است.

او ادامه داد: در ابتدا پیشنهاد شد که در این فیلم بازی کنم اما چون می‌خواستم از فضای فیلم‌های پرتنش دور شود؛ پیشنهاد بازی را نپذیرفتم و فقط به آقای فرحبخش به عنوان کارگردان مشورت دادم.

عبداله علیخانی، تهیه‌کننده این اثر سینمایی نیز گفت: برای اینکه تهیه‌کنندگی فیلمی را به عهده بگیرم، به توانایی کارگردان برای ساخت فیلم، سانسور، اکران و پخش فیلم توجه کرده و بعد از آن تهیه‌کنندگی اثر را می پذیرم.

وی با انتقاد از جشنواره فیلم فجر گفت:: ما نه ابداع‌کننده سینما و نه ابداع‌کننده جشنواره هستیم. اسم جشنواره فیلم فجر را باید به بازار فیلم تغییر دهیم، چراکه جشنواره‌های خارجی اصلا اینگونه نیست؛ جشنواره فیلم فجر را نمی‌توانیم جشنواره بدانیم بلکه اینجا بازار فیلم است که اقتصاد سال آینده سینمای ایران را مشخص می‌کند./ایلنا


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: