کد خبر: ۶۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 07 February 2016
پس از سفر اخیر یک هیات بلند پایه چینی به همراه استاندار «گوانگ دونگ» به این جزیره، توافق های اولیه برای گشایش شعبه یک بانک خصوصی چینی در این منطقه به دست آمد و به زودی این مهم محقق می شود.
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پس از سفر اخیر یک هیات بلند پایه چینی به همراه استاندار «گوانگ دونگ» به این جزیره، توافق های اولیه برای گشایش شعبه یک بانک خصوصی چینی در این منطقه به دست آمد و به زودی این مهم محقق می شود.

حمیدرضا مومنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: با گشایش شعب بانک های خارجی در منطقه آزاد قشم شاهد شتاب گیری روند توسعه اقتصادی در این جزیره خواهیم بود.
وی ادامه داد: هم اینک بانک یاد شده برای حضور و فعالیت در منطقه آزاد قشم ابراز علاقمندی کرده است و با راه اندازی آن بخش بیمه این کشور نیز در منطقه آزاد قشم فعال می شود.

مومنی اجرای طرح یاد شده را عامل مهمی در جذب سرمایه گذاران خارجی و آسان سازی فرایندهای سرمایه گذاری در این جزیره ارزیابی و اضافه کرد: با این رویکرد بخشی از سرمایه بازارهای چین نیز به قشم منتقل می شود که می تواند به رونق اقتصادی این منطقه کمک کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: محورهای اصلی صنایع این منطقه بخش های نفت، گاز و پتروشیمی است و با جذب سرمایه گذاران خارجی نه فقط بخش های یاد شده، بلکه دیگر حوزه های اقتصادی این جزیره نیز شکوفا می شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز معاون اقتصاد و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند از گشایش نخستین شعبه بانک خارجی تا اسفند ماه سال جاری در شلمچه خبر داده بود.

جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر در جنوب کشور و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.
 
این جزیره با داشتن ظرفیت های مهم در حوزه های مختلف نفت، گاز، تجارت خارجی و گردشگری و بهره مندی از امتیاز ویژه مناطق آزاد، نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا می کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: