کد خبر: ۶۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 30 January 2016
وی با بیان اینکه سردخانه میلاد توسط صاحب آن به صورت اجاره به یک اتحادیه واگذار شده است، عنوان کرد: اتحادیه همزمان شرکتی به این نام و با پسوندی دیگر ثبت کردند که یک سری بدهکاری بالا آورده است.
 جلسه احیای ظرفیت‌های راکد لرستان برگزار و در آن مباحثی در رابطه با مشکلات یک واحد سردخانه‌ای، یک مجتمع دامپروری و اعتراض معاون عمرانی استاندار لرستان به مدیران و ... مطرح شد.
به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ظهر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی و احیای ظرفیت های راکد در لرستان اظهار داشت: جلسه ای هفته گذشته با صاحبان سردخانه میلاد داشتیم که در آن یک سری مدارک و مستندات ارائه دادند.

همه مشکلات یک سرد خانه برای راه اندازی

وی با بیان اینکه سردخانه میلاد توسط صاحب آن به صورت اجاره به یک اتحادیه واگذار شده است، عنوان کرد: اتحادیه همزمان شرکتی به این نام و با پسوندی دیگر ثبت کردند که یک سری بدهکاری بالا آورده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر سردخانه با صاحب اصلی است، ادامه داد: برای برگزار نشدن مزایده و فروخته نشدن سردخانه صاحب اصلی آن باتوجه به رای دادگاه ۶۴۵ میلیون تومان بابت بدهی آن اتحادیه به حساب پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی واریز کرده است.

صفی خانی تصریح کرد: در حال حاضر صاحب اصلی اعتراض دارد که مالیات آنها را بابت کار نکرده بدهکار کرده چراکه مطابق قرارداد بدهی ها برای شرکت بوده است، همچنین با بیمه تامین اجتماعی مشکلاتی دارند.

وی افزود: همچنین شهرداری ۵۳۵ میلیون تومان بابت عوارض، این سردخانه را بدهکار کرده است.

پیشنهاداتی برای یک مجتمع دامپروری

 نامدار صیادی معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی لرستان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات یک واحد دامپروری اظهار داشت: مجتمع دامپروری فیروزآباد قراربود ارزش آن از لحاظ ریالی برآورد شود که کارشناسان روی آن کار کردند.

وی قیمت پنج هکتار زمین طرح را مهمترین قسمت این طرح دانست، عنوان کرد: با توجه به اینکه زمین جزو کالاهای نامحدود بوده و ارزش گذاری آن سخت است ولی از دو طریق زمین های اراضی همجوار و ارزش کالاهای نامحدود که بر اساس کشت غالب منطقه ارزش اراضی کشاورزی مشخص می شود، عمل شده است.

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ارزش زمین مجتمع ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، ادامه داد: ارزش فعلی کل این مجموعه با تجهیزات و... ۶۸۴ میلیون برآورد شده است.

صیادی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مورد تاکید زنجیره های تولید در استان است که خیلی پیگیری کردیم، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه گاوداری شش هزار راسی در دلفان را داریم اولین اولویتمان به سمت پروژه ها و طرح هایی است که زنجیره تولید در رابطه با این طرح شش هزار راسی را تکمیل کند.

وی ایجاد کارخانه شیر و فرآورده های لبنی را در مجموعه فیروزآباد پیشنهاد داد و افزود: هرچند پرورش گوساله در استان در بین زیربخش های دام اولویت آخر است ولی با توجه به وجود مجموعه شش هزار راسی دلفان پرورش گوساله را علی رغم اینکه در استان اولویت آخر ماست را می توان پیشنهاد داد.

صیادی خاطرنشان کرد: یک شرکت اصفهانی پیشنهاد داده که در این مکان پرورش بز شیری را انجام دهند و ایجاد مجتمع پنج هزار راسی بره پیشنهاد آخر در این مجموعه است.

وقتی مدیران اطلاعاتی از پروژه های راکد خود ندارند

محمد اصلانی معاون عمرانی استانداری لرستان نیزدر این جلسه در سخنانی به وجود پروژه‌های فراوان قابل واگذاری در میراث فرهنگی لرستان اشاره کرد و اظهار داشت:  باید کمیته‌ای در میراث فرهنگی تشکیل شده و حداقل دو پروژه را واگذار کنند.

وی به نبود بانک اطلاعاتی برای ظرفیت‌های راکد استان اعتراض کرد و بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی استان بانک اطلاعاتی از پروژه‌های راکد  ایجاد کنند.

معاون عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: اخیرا یک سرمایه گذار اعلام آمادگی کرد با یک سرمایه‌گذار آلمانی پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی بزرگ را تکمیل کند و بازی‌های بین‌المللی در استان برگزار و باعث درآمدزایی شود که مدیران اطلاعات جامعی ندارند.

پروانه هتل عطر خرم آباد لغو می شود

غلامرضا سلیمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این جلسه در مورد وضعیت هتل عطر خرم آباد اظهار داشت: در مکاتبه با هتل عطر گفته شده تمایلی برای ادامه کار برای راه اندازی هتل ندارد ما هم با استناد به ماده ۱۱ درجه بندی سطح و تغییر درجه و لغو پروانه هیئت وزیران مکاتبه ای با مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان داشتیم. متولیان این هتل هم دو بار طی هفته اخیر به صورت مکتوب و دو بار تلفنی اعلام کردند تمایلی به ادامه کار ندارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: