کد خبر: ۶۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - 28 January 2016
بانک پاسارگاد دارای 50میلیارد سهم در بازار سرمایه است که 45درصد از این مقدار ، سهام آزاد شناور هست که نشان‌دهنده میزان افزایش سرمایه بالا و نقد شوندگی سهم بانک پاسارگاد است.
بانک پاسارگاد بانکداری ایرانی – بانک پاسارگاد در سال‌های گذشته، که دوران رکود اقتصادی بود، عملکرد مناسبی  را ارائه کرد. این بانک که از سال 1384 رسماً کار خود را آغاز کرد تا  سال 1394 افزایش سرمایه 14برابری داشت  و در این ده سال به‌صورت میانگین 286ریال سود در هرسال برای هر سهم محقق کرد .

 این بانک برای سال  94  نیز پیش‌بینی کرده است که 285 ریال سود را برای هر سهم محقق کند .

بانک در شش ماه گذشته با  کسب 37هزار میلیارد ریال درآمد از محل مشاع توانست 42درصد از  پیش‌بینی درآمد مشاع را محقق کند همچنین با کسب هزار میلیارد از محل درآمد غیر مشاع 70درصد از پیش‌بینی‌های این حوزه را پوشش دهد که باوجود گشایش‌های اقتصادی در ماه‌های پیش رو این عملکرد  بهتر از گذشته خواهد بود . 

بانک پاسارگاد دارای   50میلیارد سهم در بازار سرمایه است که 45درصد از این مقدار ، سهام آزاد شناور هست که نشان‌دهنده  میزان افزایش سرمایه بالا و نقد شوندگی  سهم بانک پاسارگاد است.

گفتنی است که بانک پاسارگاد به‌موجب مجوز ۲۸۴۹/ه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۸۴با سرمایه ۳٬۵۰۰ میلیارد ریال که تماماً پرداخت‌شده است فعالیت خود را آغاز کرد که از این رقم ۲٬۰۰۰ میلیارد ریال به‌وسیله مؤسسان پرداخت‌شده و ۱٬۵۰۰ میلیارد ریال با پذیره‌نویسی همگانی به‌وسیله ۳۴٬۰۰۰ نفر خریداری‌شده است. اولین شعبه بانک در تاریخ ۲۳ آذر ۱۳۸۴ در منطقه احمدآباد مشهد افتتاح شد. اما بعدازآن تا 1393 این بانک سرمایه خود را طی 8سال  14برابر  افزایش داد و از رقم 3هزار و 500میلیارد ریال به 50هزار  میلیارد در سال 94 رساند  مراحل افزایش سرمایه بانک پاسارگاد از سال 1385 تا 1391 عبارت‌اند از :







نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: