کد خبر: ۶۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 26 January 2016
مدیر گمرک امیرآباد بهشهر از افزایش ۹ درصدی درآمد گمرک در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: گمرک امیرآباد به‌خوبی توانسته جایگاه خود را به دست آورد.
امیر جمشیدی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز گمرک، افزود: الکترونیکی شدن گمرک امیرآباد از مسائل مهمی بوده است که عملیاتی و اجرایی شد که از دستاوردها و مزیت‌های مهم این طرح می‌توان به ترخیص کالای وارداتی در کمتر از ۷۲ ساعت، ترخیص کالای صادراتی در کمتر از یک‌ساعتی و به حداقل رسیدن تخلف و جعل اسناد اشاره کرد.

وی با اشاره به شعار سال ۲۰۱۶ سازمان جهانی گمرک گفت: شعار امسال روز جهانی گمرک «گمرک دیجیتال، حرکت به سمت جلو» است که در این راستا نیز گمرک جمهوری اسلامی ایران، اجرای سامانه جامع گمرکی را با محوریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و باهدف کوتاه کردن فرآیند تشریفات گمرکی ترخیص کالا که مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عامل در بهبود و تسهیل تجارت خارجی است را آغاز کرده است که علی‌رغم همه دشواری‌ها و کمبودهای مالی و تجهیزاتی توانست در مدت کوتاهی به موفقیت‌های چشمگیری درزمینهٔ الکترونیکی کردن رویه‌های مختلف گمرکی دست پیدا کند.

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر با اعلم اینکه در ۱۰ ماهه امسال ازنظر میزان واردات نسبت به سال گذشته با رشد ۲ درصدی روبه‌رو بودیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که سطح واردات گمرکات در کشور با کاهش مواجه بوده است.

جمشیدی همچنین در مورد ترانزیت خارجی نیز گفت: در ۱۰ ماهه امسال همچنین شاهد افزایش ۱.۱۴ برابری ترانزیت خارجی ازنظر وزنی و افزایش ۹ درصدی درآمد گمرک امیرآباد بهشهر بوده‌ایم.

وی با اشاره به میزان واردات و صادرات این گمرک گفت: میزان صادرات کالای این گمرک در ۱۰ ماه امسال ۶۴۶ هزار و ۴۹۴ تن به ارزش ۶۲ میلیون و ۹۴۲ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد ازنظر ارزش و ۵۰ درصد به لحاظ وزن کاهش داشته است.

جمشیدی همچنین میزان واردات گمرک امیرآباد را در ۱۰ ماهه امسال، یک‌میلیون و ۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱۹ میلیون و ۵۶۲ هزار دلار اعلام کرد که نسبت به مشابه ۹۳، ۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه گمرک امیرآباد چهارمین گمرک کشور ازنظر واردات و حجم وزنی است گفت: گمرک امیرآباد بهشهر بعد از گمرک بوشهر، بندر امام و نوشهر، چهارمین گمرک کشور ازنظر واردات و حجم وزنی است.

گفتنی است گمرک امیرآباد بهشهر دارای ظرفیت تبدیل‌شدن به اداره کل گمرک را دارا است که در حال رایزنی است و همچنین صادرکنندگان تمایل فراوانی به ارسال کالا از طریق این گمرک به کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: