کد خبر: ۶۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 23 January 2016
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بازدید از بخش‌های مختلف طرح جامع مالیاتی گفت: طرح جامع مالیاتی اولویت‌دارترین برنامه سازمان و حتی از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت امور اقتصادی و دارایی است.
سید کامل تقوی نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این بازدید اظهار کرد: طرح جامع مالیاتی کشور از مهم‌ترین آرزوهای نظام اقتصادی کشور است که با تلاش و همت والای مسئولان و کارکنان نظام مالیاتی و با همراهی دیگر بخش‌های اقتصادی کشور به این مرحله رسیده و امیدواریم با درنظر گرفتن همه ابعاد و نیازهای سازمان مالیاتی، اقتصاد کشور از شفافیت، ارتباطات نو، کارکردهای پیشرفته و رفتار ونگرش جدید حاکم بر این نظام بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه در تمام کشورهای موفق دنیا به منظور اجرای عدالت مالیاتی و بازتوزیع مجدد ثروت در جامعه، کارکنان نظام مالیاتی را به فناوری‌ها و ابزارهای نوین تجهیز می‌کنند، گفت: فناوری‌های نوین اطلاعاتی، اطلاعات شفاف و نسبتا دقیقی از فعالان اقتصادی در اختیار نظام مالیاتی قرار می‌دهند و این امر، امکان شناسایی مودیان مالیاتی را فراهم می‌کند.

تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه تسهیل در ارتباط با مردم و برقراری ارتباط حسنه و شفاف با مودیان، از مهمترین مزایای طرح جامع مالیاتی است، گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، بخش عمده‌ای از سیاست‌ها و استراتژی‌های کلان نظام مالیاتی محقق شده و سازمان امور مالیاتی در مسیر تحولات عمیق و دامنه‌دار و همچنین بازسازی اساسی فرایندها قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: طرح جامع مالیاتی یک طرح سازمانی نیست بلکه این طرح ابعاد ملی دارد و مسئولان ارشد نظام چشم به اجرای کامل این طرح بسته‌اند و انتظار دارند با جدیت با فساد و فرار مالیاتی مقابله کند، گفت: با اجرای این طرح قطعا می‌توانیم با اطلاعات شفافی که از بخش‌های مختلف اقتصاد کشور به دست می‌آوریم و دسترسی‌هایی که از سوی ذی‌نفعان طرح کسب می‌کنیم، مطابق قانون با کسانی که فرار مالیاتی می‌کنند مقابله کنیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی همچنین موضوع واحدیابی الکترونیک را یکی از طرح‌های مهم سازمان عنوان کرد که از سال آینده به اجرا در خواهد آمد و کمک قابل توجهی به شناسایی مودیان مالیاتی خارج از تور مالیاتی خواهد کرد.

وی در پایان بر ضرورت آموزش همه کارکنان سازمان با اهداف، کارکردها و الزامات طرح جامع مالیاتی تاکید کرد و گفت: کارکنان سازمان به عنوان کاربران طرح جامع مالیاتی باید با این تکنولوژی نوین و روش‌های بومی شده آن ارتباط منطقی برقرار کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: