کد خبر: ۶۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 23 January 2016
دفتر کارگزاری صندوق ضمانت صادرات کشور با حضور مدیر گسترش و تسهیل تولید و امور بانک و بیمه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس راه اندازی شد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: مدیر گسترش و تسهیل تولید و امور بانک و بیمه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این مراسم ضمن تشریح فعالیت های صندوق ضمانت صادرات کشور افزود: این صندوق در پنج منطقه آزاد و دو منطقه ویژه در قالب کارگزاری یا رابط مشغول فعالیت است.

ناصر خرمالی با اشاره به مشکلات به وجود آمده به دلیل عدم اداره بانک های داخلی با قوانین مناطق آزاد، حضور بانک های خارجی  برای افزایش سرمایه گذاری را امری لازم بیان کرد.
وی افزود: با اقدامات صورت گرفته، شرکت های بیمه برای ادامه فعالیت در محدوده مناطق آزاد ملزم به استقرار شعب خود در این مناطق هستند. 

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این آئین با اشاره به اهمیت بالای توسعه تولید و صادرات در برنامه ششم توسعه کشور ، حمایت از تولید برمبنای صادرات را یکی از استراتژی های برتر سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کرد.

باقر زاده افزود: فرصت های خوبی برای  توسعه صادرت به وجود آمده است و با عملی شدن برجام می تواند به رونق اقتصادی بیش از پیش مناطق آزاد منجر شود.
در ادامه این آئین نمایندگان صندوق ضمانت صادرات کشور به معرفی فعالیت های این صندوق پرداخته و به سوالات فعالان اقتصادی پاسخ دادند.

شایان ذکر است صندوق ضمانت صادرات کشور برای حمايت و پشتيباني از صادرات کشور از طريق بيمه و تضمين اعتبارات و سرمايه‌گذاري هاي مربوط به كالاها و خدمات صادراتي و ايجاد تسهيلات‌ و سرمايه‌گذاري لازم به منظور توسعه صادرات با كمترين هزينه و با استفاده بهينه از منابع موجود، ایجاد شده است.

مدیریت گسترش و تسهیل تولید و امور بانک و بیمه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در سال جاری اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی صندوق ضمانت صادرات ایران در این مناطق نموده و راه اندازی دفتر این صندوق برای اولین بار در منطقه آزاد ارس راه اندازی شده و به بقیه مناطق آزاد نیز تسری می یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: