کد خبر: ۶۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - 21 January 2016
رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: ائتلاف بین‌المللی ضد داعش حملات هوایی خود را افزایش می‌دهد.
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان سخنرانی در جمع سفرا گفت: روند حملات هوایی سرعت خواهد گرفت و فرانسه در این روند نقش خود را ایفا خواهد کرد.

فرانسوا اولاند در ادامه سخنرانی خود افزود: به نیروهای عرب و کرد کمک‌های بیشتری داده می‌شود تا بتوانند قلمروهای تصرف‌شده توسط داعش را در عراق و سوریه را بازپس بگیرند.

وی افزود: هرگونه مذاکرات سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه باید شفافیت لازم را درخصوص رهبری آتی این کشور داشته باشد. این استراتژی نظامی به دنبال آزادسازی شهرهای رقه و موصل صورت می‌گیرد.

اولاند ادامه داد: پاریس آماده است تا نیروهای امنیتی لیبی را زمانی که دولتش به صورت کامل تشکیل شد، آموزش دهد.

وی هشدار داد: خلع قدرت در لیبی باید فوراً حل شود.

در همین حال فرانسوا اولاند گفت: در اجرای توافقنامه‌های مینسک برای پایان درگیری‌های داخلی در اوکراین پیشرفت‌هایی حاصل شده اما این پیشرفت‌ها باید سریعتر صورت بگیرد.

این اظهارات اولاند پس از آن منتشر شد که روسای دفاع در فرانسه متعهد شدند تا اقدامات خود علیه داعش را به منظور پیشرفت هرچه بیشتر افزایش دهند.

وزرای دفاع آمریکا، انگلیس و چهار کشور دیگر همچنین در جریان مذاکرات پاریس با تشدید مبارزات خود علیه داعش موافقت کردند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود گفت: موافقت وسیعی درخصوص یک برنامه هماهنگی برای مبارزه با داعش در سال آتی میلادی و بازپس‌گیری شهرهای مهم تحت کنترل تروریست‌های داعش به وجود آمده است.

لودریان گفت: شهرهای رقه و موصل باید بازپس گرفته شود. این مساله تنها زمانی ممکن است که ائتلاف بین‌المللی ضدداعش از نیروهای محلی زمینی در عراق و سوریه حمایت کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: