کد خبر: ۶۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - 21 January 2016
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهشهر گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های هنرستان‌ها بسیار بالاتر از مدارس نظری است باید سرانه هنرستان‌ها افزایش یابد.
قربانعلی اصغری با اشاره به اینکه برخی کمبودها و نواقص در هنرستان‌های بهشهر وجود دارد، توضیح داد: با توجه به اینکه هزینه‌های هنرستان‌ها بالاتر از مدارس نظری است باید سرانه هنرستان‌ها افزایش یابد و همچنین از آنجایی که صنعت و تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است کارگاه‌های هنرستان‌ها نیاز به تجهیز دارد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهشهر اظهار کرد: متأسفانه دیدگاهی اشتباه در جامعه وجود دارد مبنی بر اینکه دانش آموزانی که نمی‌توانند در رشته‌های نظری قبول شوند رشته‌های فنی و کاردانش را انتخاب می‌کنند که باید با فرهنگ سازی این نگرش را تغییر داد. مشاورین مدارس می‌توانند در هدایت تحصیلی دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشند و اهمیت و نیاز رشته‌ها در جامعه را به دانش آموززان و خانواده‌ها بشناسانند و در این مسیر به آموزش و پرورش کمک شایانی خواهند کرد زیرا تربیت تکنسین و کارگر ماهر یکی از نیازهای جامعه امروز است.

اصغری خاطرنشان کرد: در جامعه امروز کارآفرینی و مهارت آموزی باید حرف اول را بزند زیرا با توجه به جمعیت روزافزون فارغ التحصیلان بیکار، یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها، اشتغال است که البته به جرأت می‌توان گفت اکثر دانش آموزانی که از مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش فارغ التحصیل می‌شوند بسیار سریع‌تر از رشته‌های نظری وارد بازار کار می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش، تولیدی کردن هنرستان‌ها است، یادآور شد: 21 مدرسه کاردانش و فنی و حرفه‌ای در شهرستان بهشهر وجود دارد که از این میان 11 مدرسه دخترانه و 10 مدرسه پسرانه است و همچنین 3 مدرسه غیردولتی فنی و کاردانش در شهرستان وجود دارد. در حال حاضر 2 هزار و 113 هنرجو در 43 رشته تحصیلی در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش شهرستان بهشهر مشغول به تحصیل هستند. 51 درصد از هنرجویان در بخش صنعت، 7 درصد در کشاورزی و 42 درصد در بخش خدمات تحصیل می‌کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: