مدیرعامل بانک گفت: مشتریان سرمایه های اصلی بانک محسوب می شوند.
محمدکاظم چقازردی در مراسم رونمایی از باشگاه پذیرندگان بانک سپه با اشاره به اهمیت بازاریابی در بانک سپه اظهار داشت: در دنیای رقابتی امروز بنگاههای اقتصادی بدون بازاریابی قوی و حرفه ای نمی توانند موفق عمل کنند.
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه موضوع بازاریابی از ضرورت گذشته و به فعالیت اصلی بانک تبدیل شده است گفت: باید کلیه واحدها از طریق طراحی سامانه ها، سیستم ها، فرایندهای کاری و صدور بخشنامه ها و دستورالعملها به تکمیل زنجیره بازاریابی بانک کمک کرده و با انتقال بازخورد تصمیم ها، موجبات اصلاح و پویایی مستمر این زنجیره را فراهم آورند.
چقازردی افزود: بازاریابی به عنوان موتور محرک بانک بوده و حلقه های آن در بانک به واسطه رعایت اصول لازم در انتخاب افراد جهت فعالیت در این حوزه شکل گرفته است. لازمه موفقیت در این مسیر همکاری کلیه واحدهای بانک با فعالان در بخش بازاریابی است.
وی با بیان اینکه عملکرد و کارنامه اداره کل بازاریابی متناسب با زمان فعالیت اش بیشتر از انتظارات بوده است، افزود: این اداره کل به واسطه حمایت های اعضای هیأت مدیره به ویژه (مدیرعامل محترم سابق بانک)، داشتن همکارانی با دانش، علاقمند و تحصیلات مرتبط با بازاریابی و همچنین مدیریت پرتلاش و پیگیری های رئیس این اداره کل، توانست بخشی از توانمندی های بانک را به مشتریان بشناساند.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه توجه به امور بازاریابی در بانک بزرگ سپه باید با جدیت بیشتری دنبال شود، خاطر نشان کرد: رعایت بازاریابی امروز فراتر از ضرورت بوده و باید ضمن رصد و مدیریت تهدیدات، از فرصت ها در جهت توسعه و پیشرفت بانک استفاده کنیم.
رئیس هیأت مدیره بانک اظهار داشت: بانک سپه در برخی حوزه ها با تکیه بر تجربه و توان نیروی انسانی، درک صحیح موقعیت ها، مشارکت درون سازمانی، در عرصه محصولات و خدمات جدید جزو بانکهای موفق می باشد.
* تأسیس 500 شعبه در یک دهه
وی ضمن اشاره به افزایش رقابت در خصوص ایجاد شعب جدید در بین بانکهای دولتی طی دهه 70 یادآور شد: به دلیل سودآوری صنعت بانکداری و توسعه فعالیت های بانکها، شعب بانکهای کشور در دهه 70 افزایش چشمگیری یافت. تعداد شعب بانک سپه تا اوایل دهه 70 کمتر از 900 شعبه بود. اما تحت تأثیر شرایط بازار پول و توسعه فعالیتها، بیش از 500 شعبه جدید تأسیس شد.
چقازردی گفت: در حال حاضر بروز رسانی شعب و مجهز نمودن آنها برای ارائه خدمات مطلوب تر به مشتریان، حذف و ادغام شعب ناکارآمد و بهینه سازی ساختار شعب جزو برنامه های اصلی بانک است.
چقازردی ضمن تأکید بر توسعه سیستمهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: برای پاسخگویی به موقع به نیازهای مشتریان باید در راه اندازی سیستم ها، طرح ها و محصولات جدید، بیش از گذشته تلاش نمود و اساس رقابت بین بانک ها نیز باید مبنی بر ارایه خدمات مطلوب، سریع و با کیفیت باشد و نه صرفاً افزایش نرخ سپرده ها که موجب افزایش هزینه عملیاتی بانک که مانعی برای سرمایهگذاری های مولد در اقتصاد است.
* 190 هزار دستگاه پایانه فروشگاهی فعال داریم
وی ادامه داد: طی سالهای اخیر بانک سپه با تکیه بر نیروی انسانی مجرب، بسیاری از فاصله ها را جبران کرد و ما هم اکنون نزدیک به 190 هزار پایانه های فروشگاهی فعال در کشور داریم و در زمینه ایجاد سامانه ها و سیستم های جدید گامهای مؤثری برداشته ایم.
چقازردی ساختار مالی مستحکم، فرهنگ سازمانی منضبط و نیروی انسانی مجرب و متعهد و علاقمند به بانک و مشتریان ارجمند را اساسی ترین سرمایه های بانک دانست.