کد خبر: ۶۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۴ دی ۱۳۹۴ - 14 January 2016
مدیر کشاورزی سازمان منطقه آزاد ماکو از واگذاری 2 هزار هکتار زمین به سرمایه گذاران بخش خصوصی در دشت زنگنه و بورالان برای ایجاد باغ دیم و کشت گلخانه ای خبر داد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: جبار طالبی مدیر آب، خاک و کشاورزی سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه کارگروه کشاورزی منطقه آزاد ماکو، با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از مهمترین اولویت های سازمان منطقه آزاد ماکوست، گفت: با توجه به وسعت منطقه و برخورداری از منابع آبی گسترده و دشت های مستعد، سازمان منطقه آزاد ماکو آمادگی لازم برای پذیرش سرمایه گذاران در بخش کشاورزی را دارد. 

وی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در هزاران هکتار از مناطق کشاورزی منطقه خبرداد و تصریح کرد: در کناره های سد شهید  جواد قنبری هزار هکتار به بخش خصوصی جهت ایجاد مجتمع کشاورزی واگذار می شود که حداقل در 100 هکتار آن کشت گلخانه ای انجام خواهد گرفت. 

طالبی همچنین به واگذاری 2 هزار هکتار زمین به سرمایه گذاران بخش خصوصی در دشت زنگنه و بورالان اشاره کرد و گفت: باغ دیم و باغ گلخانه ای در این واگذاری ایجاد خواهد شد. 

در جلسه کارگروه کشاورزی سازمان منطقه آزاد ماکو اعضای حاضر علاوه بر ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته، برنامه های پیشنهادی مطرح و  مقرر شد مطالعات آبزی پروری صورت گرفته، از طریق اداره کل شیلات استان در اختیار سازمان منطقه آزاد ماکو قرار گیرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: