کد خبر: ۶۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۴ - 13 January 2016
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در اولین جشنواره پژوهش های برتر گفت: تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی باید در خدمت صنعت و تولید باشد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: محسن خادم عرب باغی در جشنواره پژوهش های برتر ارس گفت: رویکرد مراکز آموزشی باید انجام طرح های تحقیقاتی در راستای پیشرفت و توسعه صنایع و تولید باشد.

عرب باغی با اشاره به اینکه کار پژوهشی باید در خدمت جامعه باشد، گفت: استفاده از منابع انسانی خلاق و کارآمد در کنار آموزش و تحقیق می تواند در توسعه صنعتی نقش قابل توجهی را ایفا نماید بطوری که مردم می توانند نتیجه آنرا در زندگی روزمره خود لمس کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس شرکت دانش بنیان را راهکار مهمی برای ارتقای سطح کیفی کالاهای تولید داخل و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: موفقیت سرمایه گذاری منوط به بهره مندی از ایده و دانش نوین است.
وی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: فاصله ای که بین دانشگاه و صنعت وجود دارد، عدم اعتماد به دانشگاه را نشان می دهد بطوری که فعالیت دانشگاه ها انتزاعی و علمی است و صنایع کشور نیاز به تحقیقات علمی دارد و این کمبود، نقص در نظام آموزش را به دنبال دارد.

وی در ادامه گفت: صنایع برای رشد و توسعه روز افزون ناگزیر از تخصص گرایی و انجام مداوم پژوهش و آموزش هستند و این امر جز از طریق ارتباط و تعامل صنعت و دانشگاه ها که از مراکز اصلی پرورش نیروی متخصص هر جامعه بشمار می روند، امکان پذیر نیست.

عرب باغی در پایان گفت: سازمان منطقه آزاد ارس در حمایت از طرح های تحقیقاتی دانشجویان دانشگاه های مستقر در ارس در بین مناطق آزاد هفت گانه کشور رتبه نخست را دارد و در این زمینه نسبت به سال گذشته رشد 24 درصدی را دارد.

اولین جشنواره پژوهش های برتر با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران این سازمان، دبیر شورای آموزش عالی مناطق آزاد کشور، روسای دانشگاه ها و پردیس های ارس، مسئولین شهرستان و دانشجویان برگزار شد و در مجموع ده عنوان مقاله و پایان نامه که رویکرد اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی داشتند بعنوان پژوهش برتر انتخاب شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: