کد خبر: ۶۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 12 January 2016
بانك بوپاي مهراقتصاد به عنوان مهم‌ترين بانك اسلامي در بين 30 بانك و موسسه اعتباري معرفي شده‌است.
بانکداری ایرانی –بانك بوپاي مهراقتصاد به عنوان مهم‌ترين بانك اسلامي در بين 30 بانك و موسسه اعتباري معرفي شده‌است. 

اين بانك  از ابتدای شروع فعالیت خود با نام موسسه قرض الحسنه بسیجیان در سال 1372 با هدف ایجاد زمینه های مساعد جهت رشد اقتصادی جامعه و ارتقا سطح رفاه اجتماعی آغاز بکار کرد. سرمایه اولیه بانك درسال 1372 مبلغ ده میلیون ریال هبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده كه طی دو مرحله به مبلغ 1500 میلیارد ریال افزایش و در آخرین مرحله به منظور صدور مجوز قطعی فعالیت بانک مهر اقتصاد، این مبلغ به 4100 میلیارد ریال افزایش یافت.

اين بانك با وجود تغيير ماهيت از قرض‌الحسنه به بانك، اصول اوليه خود را حفظ كرده و همچنان به عنوان بانك اسلامي به فعاليت خود ادامه مي دهد. در همين رابطه  امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان ايلام طي ديداري، با بیان اینکه ترویج معاملات ربوی و آلوده شدن اقتصاد با ربا عامل بسیاری از گرفتاریها می باشد، اظهار كرد: اقدامات بانک مهر اقتصاد در بحث پیاده سازی بانکداری بدون ربا و حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک الگو برای شبکه بانکی کشور مطرح شود. 

روند رو به رشد و موفقیت های موسسه مالی و اعتباری مهر موجب شد تا در تاریخ 24/12/1391 درشورای محترم پول و اعتبار اساسنامه بانک مهر اقتصاد به تصویب رسید و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت خود را در تاریخ 29/01/1389 طی نامه شماره 16727 به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ نمود و در مهرماه سال 1391 شرکت سهامی عام بانک مهر اقتصاد با شماره 429709در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردید.

چندي پيش بانک مهر اقتصاد با تغييراتي  اقدام به پذیره نویسی سهام خود در فرابورس کرده است. و در حال حاضر با  12 هزار ميليارد سرمايه در فرابورس دادوستد مي شود،اما مشكل اصلي بانك به شرايط اقتصادي كشور مرتبط است زيرا مقرر شده بود كه كل سهام اين شركت تا پايان سال به فروش برسد و بانک مرکزی متعهد بود كه در سال 94 پرونده موسسات و بانک مهر اقتصاد را ببندد. 

بانك مهر اقتصاد برای دریافت مجوز نهایی بايد اقداماتي نظير افزایش سرمایه، تغییر اعضای هیئت مدیره و تایید صلاحیت آنها توسط بانک مرکزی، تأمین سپرده قانونی نزد بانک مرکزی، دریافت تأییدیه‌های لازم از بانک مرکزی و حضور و تایید نمایندگان بانک مرکزی در مجامع بانک را انجام دهد. كه تاكنون مراحل اوليه را طي كرده و در انتظار بانك مركزي به سر مي برد 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: