کد خبر: ۵۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۴ - 08 January 2016
وی با اشاره به اینکه امارات سطح روابط خود با ایران را کاهش داد، افزود: این تصمیم سیاسی امیر ابوظبی است و امیر دوبی تاکنون تصمیمی در مقابل ایران نگرفته است.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات با اعلام اینکه دوبی تصمیمی برای قطع روابط نگرفت، گفت: عربستان می‌خواهد نشان دهند که امنیت لازم برای سرمایه‌گذار خارجی در پسا تحریم در ایران وجود ندارد و دولت و وزارت امور خارجه باید برخورد مناسب داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود دانشمند در مورد تعاملات اقتصادی ایران و امارات، اظهار داشت: پایتخت سیاسی کشور امارات ابوظبی است و تصمیمات تجاری و بازرگانی به عهده دوبی، است و بیشترین رابطه ایران با امارات در بخش بازرگانی و با دوبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امارات سطح روابط خود با ایران را کاهش داد، افزود: این تصمیم سیاسی امیر ابوظبی است و امیر دوبی تاکنون تصمیمی در مقابل ایران نگرفته است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات با بیان اینکه حجم تجارت ایران و امارات حدود 30 میلیارد دلار است، بیان کرد: اگر قرار باشد سکته‌ای در این روابط ایجاد شود، امارات بیشتر از ایران ضرر می‌کند.

دبیر کل خانه اقتصاد ایران ادامه داد: تمام کشورهای حوزه خلیج‌فارس بنادر معتبری دارند و اکنون 50 درصد ظرفیت بنادر عمان خالی است و دنبال مشارکت می‌گردد؛ بنا براین مشکلی برای ایران وجود ندارد.

دانشمند به برنامه چوب خط گفت: امارات هیچ بحثی در مورد مسائل اقتصادی با ایران مطرح نکرده و رابطه اقتصادی ایران با این کشور ادامه می‌یابد و مشکلی هم ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به تحولات منطقه و بیان اینکه اگر در مسائل اقتصادی اتفاقی بین ایران و کشورهای منطقه ایجاد شود، ما متضرر نمی‌شویم، اظهار کرد: در فضای بعد از برجام به دنبال جذب سرمایه خارجی هستیم و عربستان می‌خواهد نشان دهد که امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود ندارد که وظیفه دولت و وزارت امور خارجه کشورمان این است که وضعیت را با نوع رفتار و ادبیات مدیریت کنند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات اضافه کرد: باید به سرمایه‌گذار خارجی امنیت را نشان دهیم تا به ایران بیاید و این مسائل رخ‌داده سیاسی به‌سرعت فراموش خواهد شد و وزارت خارجه با برخورد با این اتفاق می‌تواند امنیت لازم را برگرداند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: