کد خبر: ۵۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۴ - 07 January 2016
فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" استان گفت: فردي که با هک حساب كاربري "تلگرام"، اقدام به تهديد و اخاذي از شهروند جهرمي کرده بود، دستگير شد.
 بانکداری ایرانی – فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" استان گفت: فردي که با هک حساب كاربري "تلگرام"، اقدام به تهديد و اخاذي از شهروند جهرمي کرده بود، دستگير شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ "عبدالعظيم انصاري" گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان جهرمي مبني براينكه فردي با بدست آوردن عكس ها و تصاوير خصوصي از وي در شبكه اجتماعي "تلگرام"، قصد اخاذي از او را دارد، بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي افزود: تحقيقات انجام شده از شاکي پرونده نشان داد مدتي پيش حساب کاربري "تلگرام" وي هک شده و "هکر" به اطلاعات ذخيره شده در گوشي وي  دسترسي پيدا کرده است و اکنون فرد "هکر" او را تهديد كرده که اگر مبلغ 150ميليون ريال وجه را به وي پرداخت نكند، تصاوير خصوصي اش را در فضاي مجازي منتشر خواهد كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" تصريح كرد: با تحقیقات فني و پليسي، عامل دسترسي غيرمجاز (هك) به شبكه اجتماعي شاكي شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير و روانه زندان شد.

فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" به شهروندان توصيه کرد: جهت پيشگيري از افتادن در دام هکرها، ضمن پرهيز از ذخيره اطلاعات شخصي و محرمانه بر روي تلفن هاي همراه و رايانه هاي متصل به اينترنت؛ از باز کردن ايميل ها، تصاوير و فايل هايي که حاوي محتواي مشکوک هستند نيز خودداري كنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: