کد خبر: ۵۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 02 January 2016
بوالقاسم خسروی سهل آبادی:
يكي از معضلات جامعه ما در حوزه پولي و بانكي گسترش موسسات مالي غير مجاز است كه فعاليت اين گونه موسسات سيستم بانكي و جامعه را با چالش مواجه ساخته اند و در صورتيكه ساز و كار مناسبي براي برخورد با اين گونه موسسات در پيش گرفته نشود در آينده دچار مشکلات بيشتري نيز خواهيم شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: يكي از معضلات جامعه ما در حوزه پولي و بانكي گسترش موسسات مالي غير مجاز است كه فعاليت اين گونه موسسات سيستم بانكي و جامعه را با چالش مواجه ساخته اند و در صورتيكه ساز و كار مناسبي براي برخورد با اين گونه موسسات در پيش گرفته نشود در آينده دچار مشکلات بيشتري نيز خواهيم شد.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مشكلات ايجاد شده توسط موسسه منحله ميزان افزود: مشكلات و چالش هاي ايجاد  شده توسط این موسسه در شرف تبدیل به بحران بود كه با حضور مسئولانه¬ي بانك صادرات ايران و پیگیریهائی که از طرف مسئولان ذیربط و نمایندگان مجلس صورت گرفت ختم به خير شد و اكنون شاهد عملكرد مطلوب و موثر اين بانك بزرگ در خصوص حل و فصل مسايل باقی مانده  هستيم.

وی تصریح کرد: بانک صادرات به لحاظ شاکله قوی و توان مالی خوبی که دارد به راحتی می تواند اعتماد سپرده گذاران موسسه میزان را جلب کند و مشکلات سپرده گذاران این موسسه را مرتفع سازد.
نماینده مردم تربت حیدریه عنوان کرد: با انجام جلسات و بررسی های متعدد مجموع امکانات و کلیه املاک که در اختیار موسسه میزان است و مطالبات سپرده گذاران آن به بانک صادرات تنفیذ خواهد شد كه با توجه به گستردگي و پيچيدگي فرايند ارزيابي و كارشناسي املاك انتظار مي رود تا سپرده گذاران نيز همكاري و تعامل مناسبي با بانك داشته باشند.

وی افزود: مردم به بانک صادرات اعتماد بیشتری دارند و به خاطر همین این واگذاری به موفق ترین بانک کشور منتقل شد تا مشکلات سپرده گذاران مرتفع شود.

خسروی سهل آبادی در توصیه ای از بانک صادرات خواستار شد: در اين مدت زمان كه بانك متولي اجراي امور موسسه ميزان شده است بانك عملكرد مطلوبي داشته و شاهديم كه افرادي كه داراي سپرده تا سقف ٢٠٠ ميليون ريال هستند تعيين تكليف شده و به تدريج و با ارزيابي و انتقال ديگر دارايي ها تكليف ساير سپرده ها نيز روشن خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: از مدیران بانک صادرات صمیمانه تشکر می کنم که چنین اقدام شایسته ای را انجام دادند وباعث مرتفع شدن مشکلات اقتصادی سپرده گذاران این موسسه شدند.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: بانک صادرات همانند سوابق خوب گذشته و با اجرا و عمل کردن به وعده ها نه تنها باعث برگرداندن اعتماد خواهد شد بلکه سپرده گذاران سپرده های خود رادر بانک صادرات حفظ خواهند کرد. ​
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: