کد خبر: ۵۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۴ - 01 January 2016
دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری گفت: ایران کشوری متمدن و باستانی و در دنیا شناخته شده است، اما اشکالی که در ایرانی‌ها وجود دارد این است که نسل فعلی مدام از داشته‌ها و گذشته‌ها صحبت می‌کند و خودش هیچ کاری انجام نمی‌دهد.
 بانکداری ایرانی –«جعفر جعفری» در نشست خبری کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری، اظهار کرد: گردشگری گویای صلح است و نبود گردشگری به معنای نداشتن رابطه خوب است.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری یعنی با هم بودن و با هم فکر کردن. این صنعت ظرفیت‌های زیادی دارد و به لحاظ اقتصادی نیز با قدرت عظیم خود بزرگترین صنعت نام گرفته است؛ صنعتی که نمی‌توان آن را با ماشین‌آلات به جلو برد و این مردم هستند که باید با میهمان‌نوازی خوبی آن را جلو ببرند.

جعفری با اشاره به ارزش‌هایی که در برند وجود دارد، اضافه کرد: در این زمینه تجربه‌های خوب و بد زیادی وجود دارد و باید از اشتباهات درس بگیریم. بسیاری به برندینگ نگاه بازاریابی دارند، اما برند شخصیت یک شهر یا کشور را نشان می‌دهد و گویای فرهنگ حاکم بر آنجاست.

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری گفت: برندینگ چیزی نیست که اگر زمانی خوشمان نیامد آن را عوض کنیم، بلکه پیراهنی است که سال‌ها باید به تن کرد پس باید مردم‌پسند باشد. برندی که تنها ارزش بازاریابی دارد، اما مردم آن شهر یا کشور دوستش ندارند، مطلوب نیست.

جعفری با بیان این‌که نمی‌توان برندی انتخاب کرد که با شخصیت مردم مطابقت نداشته باشد، اظهار کرد: اشتباهی که در گذشته وجود داشت این بود که گردشگری را از دید خارجی‌ها نگاه می‌کردیم و چیزهایی ارائه می‌کردیم که از نظر آنها زیبایی داشت، در حالی که ارائه زیبایی باید ابتدا مطابق سلیقه مردم داخلی و سپس مورد تایید خارجی‌ها باشد.

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری ادامه داد: اگر می‌خواهیم گردشگری باشد، به دلیل این است که می‌خواهیم شهروندان از این صنعت استفاده کنند پس نمی‌توان برندی انتخاب کرد که موجب افتخار مردم داخلی نباشد.

وی با بیان این‌که در طراحی برند باید از علم جامعه‌شناسی، جغرافیا، تاریخ و... استفاده کرد، افزود: شرکت‌کنندگان از بیش از 15 کشور برای این کنفرانس به ایران می‌آیند و ایرانیانی در میان آنها هستند که خارج از کشور زندگی می‌کنند و هم دید ایرانی دارند هم نظر خارجی که می‌تواند کمک زیادی به کشور کند.

جعفری با بیان اینکه هویت گردشگری در حال عوض شدن است، ادامه داد: در گذشته 25 درصد از دانشجویان علاقه‌مند در رشته‌های مرتبط با صنعت گردشگری زن بودند، اما امروز 80 درصد دانشجویان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و می‌توان گفت فردای گردشگری دنیا در دست زنان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری روزهای سیزدهم و چهاردم دی‌ماه در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اصفهان برگزار خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: