کد خبر: ۵۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۰۷ دی ۱۳۹۴ - 28 December 2015
مراسم تجلیل از صنعتگران نمونه استان البرز ظهر امروز با حضور جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی این استان برگزار شد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: تراز تجاری کشور مثبت است.

مراسم تجلیل از صنعتگران نمونه استان البرز ظهر امروز با حضور جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدکمال سیدعلی در بخشی از این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده در حوزه توسعه صنعت و توسعه صادرات در کشور، شاهد بودیم که از ابتدای سال جاری تاکنون تراز تجاری کشور بدون در نظر گرفتن صادرات نفت،‌ مثبت شد.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای رسمی حدود 70 درصد ارز مورد نیاز برای واردات را از طریق درآمدهای ارزی حاصل از صادرات تامین شده و بانک مرکزی تنها حدود 30 درصد ارز مورد نیاز واردات را وارد بازار کرده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به ضرورت توسعه صادرات در کشور گفت: ما به دنبال این هستیم که طی سال آینده بتوانیم صادرات کشور را به بیش از 12 میلیارد دلار افزایش دهیم که تحقق این مهم نیازمند شناسایی صحیح و علمی و کارشناسی بازارهای هدف و همچنین افزایش کیفیت تولیدات داخلی است.

سیدعلی افزود: از سوی دیگر باید حمایت لازم از تولیدکننده و صادر کننده صورت گیرد و مهمترین نیاز فعلی صادرکنندگان حمایت از سوی صندوق ضمانت صادرات است که برای تحقق این مهم پیش‌بینی‌ها برای حمایت‌های لازم صورت گرفته است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر تولیدکنندگان و افرادی که در حوزه صادرات فعال هستند، باید به درستی بازار هدف را شناسایی کرده و در حال حاضر جوامعی مانند آفریقا و کشورهای همسایه در شمال ایران از جمله مناطقی است که می‌توان با برنامه‌ریزی کالاهای با کیفیت ایران را به این کشورهای صادر کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای این صندوق گفت: یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که داریم در حوزه حمایت از صادرکنندگان است، به صورتی که صادرکننده تنها باید نام خریدار را به ما اعلام کرده و پیگیری‌های لازم برای وصول پول آنها را انجام داده و به طور کلی حمایت‌های ویژه‌ای از صادرکنندگان خواهیم داشت.
سیدعلی تبیین کرد: همچنین این امکان را داریم که اطلاعات لازم از خریدار را در اختیار صادرکننده قرار دهیم، اطلاعاتی از جمله توانمندی مالی خریدار، بدهی‌ها و معوقات بانکی و اطلاعاتی از این دست.

وی از بیمه محصولات صادراتی توسط صندوق ضمانت صادرات نیز یاد کرد و گفت: با این پوشش بیمه‌ای، بخش مهمی از نگرانی و دغدغه مالی صادرکنندگان برطرف شده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: