کد خبر: ۵۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۰۵ دی ۱۳۹۴ - 26 December 2015
این عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: بنگاه‎‌های اقتصادی باید زیر نظر یک مقام مرجع باشند تا گردش پولی و مالی آنان دچار مشکل نشود.
این عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: بنگاه‎‌های اقتصادی باید زیر نظر یک مقام مرجع باشند تا گردش پولی و مالی آنان دچار مشکل نشود.

عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سهم 25 درصدی تعاونی‌ها از اقتصاد در برنامه پنجم توسعه به دلیل بی‌توجهی به این بخش عملی نشد و همچنان تعاون نقش کمرنگی در اقتصاد کشور دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تعاونی‌ها در اقتصاد کشور باید این بخش زیر نظر یک بنگاه اقتصادی مرجع قرار گیرد که گردش پولی و مالی و اقتصادی آن دچار مشکل نشود.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ به این سوال که راه برون‌رفت از رکود به چه عواملی بستگی دارد، گفت: با توجه به اینکه اشتغال و رشد اقتصادی از معضلات کشور محسوب می‌شود و دولت سعی دارد که از این رکود عبور کند و این با فعالیت بنگاه‌های اقتصادی به صورت پنجره واحد و نظارت یک مرجع پاسخگو میسر خواهد شد.

وی همچنین افزود: در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی زیر نظر وزارت‌خانه‌هایی قرار دارند که سنخیتی با آن ندارند این امر موجب فرار مسئولان از وظایف و ناهماهنگی می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: با پر رنگ شدن فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی، اقتصاد مقاومتی نیز در مسیر اجرایی شدن قرار می‌گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: