کد خبر: ۵۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۴ - 26 December 2015
با وجود تلاطم در بازار ارزی کشور سرمایه گذاران خارجی تمایلی به ورود به بازار های داخلی نخواهند داشت و بازار مشتقه ارز می تواند تضمینی نسبی برای بازار ارز و کنترل نرخ ارز باشد.
 بانکداری ایرانی – سرویس بورس ؛ با وجود تلاطم در بازار ارزی کشور سرمایه گذاران خارجی تمایلی به ورود به بازار های داخلی نخواهند داشت و بازار مشتقه ارز می تواند تضمینی نسبی برای بازار ارز و کنترل نرخ ارز باشد.

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور و بازار ارز با چالش هایی رو به روست و این روند شرایط نگران کننده ای را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است زیرا نگرانی هایی چون افزایش قیمت دلار، و به صرفه نبودن سرمایه گذاری با وجود چالش های بازار ارز به نفع این گروه نخواهد بود.

وی در خصوص فراهم شدن شرایط برای ورود سرمایه گذاران خارجی پس از توافقات بیان کرد: با توجه به اجرایی شدن جزئیات برجام و موضوع توافقات ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور بیشتر خواهد شد و با وجود این وضعیت سامان یافته ارزی در کشور از اهمیت بالایی برای این گروه برخوردار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح شروط ایجاد بازار مشتقه بازار اظهار کرد: فراهم شدن شرایطی چون بحث رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام و بعلاوه موضوع تک نرخی شدن ارز به جای چند نرخی بودن برای ایجاد بازار مشتقه از اهمیت بالایی برخوردار است و این دو موضوع رفع تحریم ها در حال اجرایی شدن است و شرایط برای تک نرخی شدن ارز نیز فراهم آمده است.
نکو با اشاره به هدف اصلی راه اندازی بازار مشتقه ارز تصریح کرد: بازار مشتقه ارز برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است و حوزه اقتصادی را با یک ثبات مواجه خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود تلاطم در بازار ارزی کشور سرمایه گذاران خارجی تمایلی به ورود با بازار های داخلی نخواهند داشت و بازار مشتقه ارز می تواند تضمینی نسبی برای بازار ارز و کنترل نرخ ارز باشد و به تعبیر دیگر بازار مشتقه ارز تضمینی برای سرمایه گذاران خارجی خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان خاص بودن شرایط بازار مشتقه ارز یادآور شد: بازار مشتقه ارز از شرایط خاص و ویژه ای برخوردار است که هر شرکتی نمی تواند وارد این بازار شود مگر شرایط و ویژگی های ورود را داشته باشد می تواند معاملات آتی خود را از طریق این بازار انجام دهد.

نکو در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات لازم برای راه اندازی بازار مشتقه ارز با وجود تدوین در شورای عالی بورس فراهم شده است می تواند نویدی برای سامان دهی بازار ارز و ورود سرمایه گذاران خارجی و رونق صادرات و واردات در کشور باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: