کد خبر: ۵۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۴ - 24 December 2015
حذف نام فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) از اسکار، برگزاری اختتامیه نهمین جشنواره «سینما حقیقت» و تمدید نشدن مهلت ارسال آثار به سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را می توان مهمترین رویدادهای سینمایی این هفته دانست.
در هفته ای که گذشت شاهد حذف نام فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» از  اسکار2016 بودیم، از 80 فیلم راه یافته به اسکار 9 فیلم به دور بعدی راه یافتند که نام نماینده ایران در آن ها نبود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي "تحليل ايران" به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفت: وظیفه ما تنها معرفی کردن نماینده ای شایسته از ایران به آکادمی اسکار است که این کار را به بهترین شکل انجام دادیم و بقیه راه دیگر با ما نیست.

در هفته ای که گذشت خبرهایی از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز منتشر شد.

امیرحسین علم الهدی مدیر سینمای هنر و تجربه با بیان اینکه بیش از 72 فیلم در بخش هنر و تجربه به دبیرخانه جشنواره رسیده است، گفت: هیئت انتخاب بخش هنر و تجربه جشنواره فیلم فجر کار بازبینی آثار رسیده به این بخش را آغاز کرده است.

همچنین فراخوان شرکت در بخش مسابقه تبلیغات فیلم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد و سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره اخبار اعلام شده از سوی برخی رسانه ها مبنی بر تمدید مهلت ارسال نسخه بازبینی فیلم ها به دبیرخانه جشنواره را تکذیب کرد.

در این هفته همچنین شاهد برگزاری اختتامیه نهمین دوره جشنواره بین المللی سینما حقیقت با معرفی برترین های حوزه مستند بودیم.

دبیرخانه جشنواره عمار در اطلاعیه‌ای اسامی آثار راه یافته به بخش‌های مختلف مسابقه ششمین دوره این جشنواره را اعلام کرد.

از میان 222 اثر رسیده به بخش «نماهنگ»، 30 اثر از میان 27 اثر رسیده به بخش «برنامه تلویزیونی»، 8 اثر از میان270 اثر به بخش «فیلم ما»، 36 اثر از میان132 اثر رسیده به بخش «پوستر فیلم»، 11 اثر از میان 152 اثر رسیده به بخش «تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی»،  13 اثر از میان 22 اثر رسیده به بخش «لوح نگار»،7 اثر از میان 62 اثر رسیده به بخش «نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی » و 23 اثر به بخش مسابقه جشنواره راه یافتند.

همچنین در هفته ای که گذشت مهدی دل خواسته و آرش صادقی به عنوان دبیران هیئت انتخاب بخش عکس و فیلم جشنواره «گزارش یک نگرانی» معرفی شدند.

آخرین مهلت ارسال عکس و فیلم به دبیرخانه جشنواره 15 دی94 است و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت جشنواره به نشانی www.twff.ir ارسال کنند.

سید جواد رضویان بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون، دبیری دومین جشنواره فیلم و عکس «گزارش یک نگرانی» را به عهده دارد.

دبیرخانه پنجمین دوره جشنواره فیلم خورشید نیز مهلت ثبت نام در کارگاه های تخصصی بین المللی جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید را تا 15 دی تمدید کرد.

این جشنواره از22 الی 25 دی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری تهران برگزار می شود.

این هفته نیز در جلسه شورای پروانه نمایش خانگی-ویدئویی برای سه فیلم پروانه نمایش صادر شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: