کد خبر: ۵۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۴ - 23 December 2015
همچنین امید دارم با این نگاه موسع شرایطی فراهم آید تا موانع موجود بر مسیر بهره مندی صنوف تولیدی،توزیعی و خدماتی از منابع بانکی، بیش از گذشته برداشته شود.

رئیس اتاق اصناف ایران، دستورالعمل جدید بانک مرکزی را مبنی بر دریافت کارمزد تراکنش‌های خرید از بانک‌های پذیرنده، کارشناسانه و صحیح خواند و گفت: در شرایطی که منابع مالی اصناف در بانکها رسوب دارند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم از آن بهره مند هستند، این تصمیم کارشناسانه، عادلانه، صحیح، منطقی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران با ارسال نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی مراتب قدردانی خود را از صدور دستورالعمل جدید بانک مرکزی مبنی بر دریافت کارمزد تراکنش های خرید از بانک های پذیرنده اعلام کرد و این تصمیم شایسته و مدبرانه را در شرایطی که منابع مالی اصناف در بانکها رسوب دارند و بانکها به صورت مستقیم و غیر مستقیم از آن بهره مند هستند، کارشناسانه ، صحیح ، منطقی و عادلانه عنوان کرد.

در نامه علی فاضلی به رئیس کل بانک مرکزی ایران آمده است؛ صدور بخشنامه شماره 260243 مورخ 10/09/94 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پرداخت کارمزد تراکنش های خرید از دستگاههای کارتخوان توسط بانکها ، موجب تشکر و امتنان اصناف و بنگاههای صنفی کشور را فراهم نموده است و اینجانب به نمایندگی از طرف 3 میلیون واحد صنفی سراسر کشور از تعامل سازنده حضرتعالی با این حوزه بزرگ اقتصادی، سپاسگزاری نموده و توفیق و تائید جنابعالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند منان خواستارم.

همچنین امید دارم با این نگاه موسع شرایطی فراهم آید تا موانع موجود بر مسیر بهره مندی صنوف تولیدی،توزیعی و خدماتی از منابع بانکی، بیش از گذشته برداشته شود.

لازم به ذکر است؛ بنا بر دستورالعملی که بانک مرکزی دهم آذرماه به بانک ها ابلاغ کرده است از اول دی ماه کارمزد تراکنش های خرید از بانک های پذیرنده دریافت خواهد شد. بنابراین از این پس بانکی که حساب دستگاه کارتخوان به آن متصل است باید در ازای هر تراکنش خرید بین 500 تا 2500 ریال کارمزد پرداخت کند و پذیرندگان و خریداران نباید کارمزدی پرداخت کنند.

در این دستورالعمل بانک مرکزی آمده است: « با عنایت به بند 3 از چهاردهمین صورت جلسه مورخ 1394.6.11 هیأت عامل بانک و بند ج از یکصد و سی و سومین صورت جلسه کمیته پولی و بانکی در خصوص نحوه تأمین کارمزد یک درصدی تراکنش های خرید و تخصیص به شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت و با توجه به انتفاع بانک پذیرنده از رسوب وجوه حساب پذیرندگان مقرر گردید از تاریخ 94.10.1 مبلغ کارمزد مزبور (حداقل 500 ریال و حداکثر 2500 ریال) از بانک های پذیرنده دریافت گردد».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: