کد خبر: ۵۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۴ - 23 December 2015
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تشکیل کارگروه ویژه الحاق مجدد شرکت دخانیات به وزارت صنعت خبر داد.
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تشکیل کارگروه ویژه الحاق مجدد شرکت دخانیات به وزارت صنعت خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز، سیدمحمد بیاتیان گفت: دولت قبل به خاطر رد دیون شرکت دخانیات را در قالب بسته‌ای به صندوق‌ بازنشستگی صنعت فولاد ایران واگذار کرد و امور آن را به وزارت کار سپرد که به دلیل غیر تخصصی بودن مدیریت در این شرکت صنعت دخانیات به زانو درآمد.

او افزود: در همه جای دنیا شرکت‌های توید کننده سیگار به کارخانه‌های چاپ اسکناس معروفند به طوری گردش مالی بسیار زیادی دارند و سودهای سرشاری از فروش محصولات خود به دست می‌آورند که متاسفانه این عمومیت شامل حال شرکت دخانیات ایران در حال حاضر نیست و به دلیل کاهش درآمد اوضاع مالی آن بحرانی شده است.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون شرکت دخانیات ایران با مازاد نیرو و حقوق بگیران زیادی روبروست و عملا هر آنچه که به تولید رسانده و در بازار عرضه می‌کند حتی کفاف هزینه‌های کارکنان را نمی‌دهد که چنین وضعی سبب شده تا این شرکت ورشکست شده و اوضاع نامناسبی به لحاظ مالی داشته باشد.

او گفت: به همین خاطر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تشکیل کارگروه ویژه 6 نفره به دنبال آن هستند تا بستر مناسب را برای الحاق مجدد این شرکت به وزارت صنعت مهیا کنند تا مدیریت آن تخصصی شده و به روزهای اوج خود برگردد.

بیاتیان افزود: در حال حاضر مجوزهای زیادی برای ایجاد کارخانه های سیگار به بخش خصوصی داده شده که متاسفانه دیده می شود آنها به جای اینکه به تولید سیگار در کشور بپردازند و این صنعت را توسعه دهند، اقدام به واردات غیر قانونی یا قاچاق سیگار کرده و آن را وارد بازار می کنند. این وضعیت سبب شده تا بازار سیگار به اختیار سیگارهای قاچاق دربیاید و کمترین درآمد را صنعت دخانیات ایران داشته باشد.

او ابراز امیدواری کرد که با توجه به تشکیل این کارگروه تا پایان عمر مجلس نهم زمینه‌های مساعد برای الحاق مجدد دخانیات به وزارت صنعت ایجاد شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: