کد خبر: ۵۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - 21 December 2015
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: سالیانه بیش از ۴۰ هزار گردشگر از کشور عراق با استفاده از ظرفیت ریلی و جاده‌ای موجود در منطقه وارد ایران می‌شوند و از فضاهای مختلف فرهنگی و گردشگری کشور بازدید می‌کنند.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: محمدرضا معتمدی در همایش دزفول شهر آرزو‌ها، اظهار داشت: دولت نقشی مهم در ایجاد بستر مناسب پیشرفت اقتصادی و تجاری جامعه با پیش خدمات مورد نیاز فعالان تجاری دارد‌.

وی افزود: یکی از این خدمات توجه به رشد فضاهای اقتصادی و رفع مشکلات مناطق اقتصادی در جهت بهبود خدمات و کیفیت عملکرد مناطق آزاد اقتصادی با هدف رونق شرایط اقتصادی و جذب گردشگر است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند عنوان کرد: سالیانه بیش از 40 هزار گردشگر از کشور عراق با استفاده از ظرفیت ریلی و جاده‌ای موجود در منطقه وارد ایران می‌شوند و از فضاهای مختلف فرهنگی و گردشگری کشور بازدید می‌کنند.

وی گفت: بندر خشک شلمچه تنها 20 کیلومتر با مرزهای بین المللی فاصله دارد و همین موضوع بر اهمیت و لزوم توجه به نقش ترانزیتی استان در بخش تجارت و جابه‌جایی محصولات و تولیدات مختلف داخلی افزوده است.

معتمدی بیان کرد: هم چنین برخورداری شلمچه از ریل و قطار و اختصاص 34 هزارو 700 هکتار به منطقه آزاد اروند در خوزستان جایگاه و نقش منطقه آزاد را در خوزستان بیش از گذشته ممتاز کرده است.
وی افزود: تمام درآمدهای منطقه آزاد اروند، پس از نیازسنجی و اولویت بندی خدمات مورد نیاز شهروندان و پس از کسر هزینه‌های جاری و تعیین شده در حوزه عمران، درمان، زیرساخت‌های آموزش و پرورش هزینه می‌شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری اروند عنوان کرد: منطقه شمال استان در بخش ارتباطی و تولیدات محصولات کشاورزی دارای ظرفیتی مستعد و بالقوه است که در صورت مساعدت بخش‌های مختلف اجرایی و خدماتی پایانه صادرات میوه و سبزی استان در این منطقه احداث خواهد شد تا زمینه رونق اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی در شمال خوزستان بیش از گذشته فراهم شود.

وی گفت: اکثر گردشگران کشور عراق و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس علی رغم ورود به خوزستان استان‌های دیگر را برای حضور انتخابمی کنند که در صورت اجرای یک برنامه هدفمند با معرفی جاذبه‌های گردشگری خوزستان می‌توان سهم گردشگری خارجی را در توسعه خوزستان افزایش داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: