کد خبر: ۵۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - 19 December 2015
رئيس کل جدید سازمان امور مالياتی کشور تاکيد کرد: فرهنگ‌سازی از مهم‌ترين اولويت‌های این سازمان است.
به گزارش خبرگزاری مهر، سیدکامل تقوی نژاد با تاکيد بر اهميت فرهنگ‌سازي مالياتي، گفت: بايد بتوانيم با فرهنگ‌سازي و ايجاد اعتماد بين مردم و سازمان، ماليات را از مردم دريافت کرده و آنها را به صورت صحيح در فرآيندهاي زيرساختي که سبب رشد اقتصادي مي ‌شود به کار ببريم.

رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اينکه نفت يک ثروت ماندگار و بين نسلي است که بايد صرف برنامه‌ريزي‌هاي صحيح براي اقتصاد مقاومتي شود، گفت: ماليات درآمدي است که بايد از درون ظرفيت هاي اقتصادي کشور بجوشد و براي هميشه اقتصاد را بيمه کند.

وي با بيان اينکه تقويت فرهنگ مالياتي يکي از مهم‌ترين اولويت هاي ما بوده و در دستور کار سازمان امور مالياتي کشور قرار دارد، تصريح کرد: بايد بتوانيم با فرهنگ‌سازي و ايجاد اعتماد بين مردم و سازمان، ماليات را از مردم دريافت کرده و آنها را به صورت صحيح در فرآيندهاي زيرساختي که سبب رشد اقتصادي مي ‌شود به کار ببريم.

تقوی نژاد با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص اهميت فرهنگ‌سازي مالياتي اظهارداشت: براساس این اظهارات، بايد تلاش کنيم که تلقي عمومي از ماليات از طريق فرهنگ‌سازي تغيير اساسي پيدا کند به گونه‌اي که اتکا به ماليات نه تنها به عنوان منبع تامين‌کننده هزينه‌هاي دولت بلکه به عنوان تنها مسير دست‌يابي به اقتصاد درون‌زا و اقتصاد مقاومتي تلقي شود.

وی با اشاره به تاکيد دکتر روحاني بر تقويت فرهنگ مالياتي و همکاري تمامي ارکان نظام در اين زمينه، اظهارداشت: آحاد جامعه و بخش‌هاي مختلف اقتصادي بايد اطمينان حاصل کنند که آنچه از آنها ستانده مي‌شود به عدالت است و براي هزينه کرد درآمدهاي مالياتي نيز فسادي وجود ندارد که در اين خصوص تمامي ارکان نظام اعم از مراجع عظام، مسئولان و اصحاب رسانه در اين خصوص سازمان را ياري رسانند.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به اهميت بحث عدالت و ضرورت تحکيم ارتباط سازمان مالياتي با مردم، خاطرنشان‌کرد: تجربه جهاني نشان داده‌ است که عدالت در وصول ماليات و اطمينان بين مردم و دولت مهم‌ترين رمز موفقيت دولت‌ها است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: