کد خبر: ۵۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - 17 December 2015
رئیس سابق سازمان امور مالیاتی از نهایی شدن لایحه صندوق فروش و ارسال آن به مجلس خبرداد و گفت: نظام مالیاتی به سالم سازی نیاز دارد و باید اطلاعات درستی به این سازمان ارائه شود.
رئیس سابق سازمان امور مالیاتی از نهایی شدن لایحه صندوق فروش و ارسال آن به مجلس خبرداد و گفت: نظام مالیاتی به سالم سازی نیاز دارد و باید اطلاعات درستی به این سازمان ارائه شود.

به گزارش تسنیم، علی عسکری در مراسم تودیع خود و در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار داشت: از زمانی که رییس سازمان امور مالیاتی شدم درآمدهای مالیاتی از 18 هزار میلیارد تومان بود که هم برای امسال براساس بودجه پیش بینی می‌شود به 74 هزار میلیارد تومان برسد.


وی افزود: مالیات های مستقیم از 6 سال گذشته که 73 درصد بود که به 83 درصد افزایش یافت و مالیات های غیرمستقیم نیز از 59 درصد به 49 درصد کاهش یافت.


معاون سابق وزیر اقتصاد ادامه داد: مشکلات بسیاری در راستای اصلاح فرآیندهای مالیاتی به الکترونیکی داشتیم، اما لاکنون 99 درصد از فرایندهای مالیاتی و دریافت اظهار نامه ها الکترونیکی شده تا زیرساخت‌ها برای اجرای طرح جامع مالیاتی فراهم شود.


عسکری ادامه داد: بسیاری از فرآیندهای امور  مالیاتی را الکترونیکی کردیم تا جوابگوی نظام مالیاتی باشد و پس از سه سال اصلاح قانون مالیات به مجلس رفت و لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نهایی شده است.


رئیس سابق سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه از هفته جاری قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی خواهد شد، گفت: لایحه صندوق فروش نهایی شده است که به زودی به مجلس ارسال می‌شود.


وی افزود: اطلاعات موعدیان از سه سال قبل در پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی تهیه شد و برای اجرای طرح جامع مالیاتی زیر ساخت‌ها انجام شده است.


عسکری با اشاره به اینکه از 4.5 میلیون موعدی مالیاتی 1.5 میلیون در مشاغل خودرویی هستند، گفت: مالیات مشاغل خودرویی 250 میلیارد تومان مالیات است که ای بخش را را برون سپاری کردیم و به دنبال برون‌سپاری نقل و انتقال مالیات املاک نیز هستیم که این موضوع پس از قانون‌گذاری و فشار بر قوه قضاییه اجرا می‌شود.


معاون سابق وزیر اقتصاد با بیان اینکه نظام مالیاتی نیاز به سالم سازی دارد، تاکید کرد: نباید اطلاعات غلط به این سازمان داده شود و باید منشأ ارائه اطلاعات نادرست به ادارات مالیاتی پیدا شود و اگر این موضوع نهادینه نشود، سازمان امور مالیاتی با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد و باید اطلاعات درستی به ارائه شود.


مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه سازمان مالیاتی دستش را در لانه زنبورکرده است، اظهار کرد: برخی از فشارها به دلیل شفاف سازی است و باید به سراغ افرادی که فرار مالیاتی دارند، رفت سراغ افرادی که 4800میلیارد تومان خودرو و یا 2300 میلیار تومان محصولات پتروشیمی می‌فروشند برویم.


عسکری با بیان اینکه از تمام مسئولان می‌خواهم در حوزه فرهنگ‌سازی مالیاتی اقدام کنند و برخی دستگاه‌ها بر ضد فرهنگ مالیات فالیت می‌کنند، اظهار کرد: علیرغم رکود اقتصادی در سال‌های گذشته، نظام مالیاتی موفق به افزایش درآمدهایی مالیات شد.


وی گفت: همیشه تلاش کردیم که سازمان مالیاتی از فضای سیاسی دور باشد و بتوانیم با وجود گستردگی این حوزه این سازمان را حفظ کنیم و  اگر این سازمان از فضای سیاسی دور شود، امکان اتکا به آن وجود دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: