کد خبر: ۵۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - 13 December 2015
دکتر صالح‌آبادی:
دو هزار میلیارد ریال يارانه سود تسهيلات، در چارچوب موافقت نامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، در اختیار بانک توسعه صادرات قرار می گیرد تا حداکثر 6درصد تخفيف نرخ سود با ارائه اسناد صادراتي منظور شود.
مديرعامل بانك توسعه صادرات ايران گفت: دو هزار میلیارد ریال يارانه سود تسهيلات، در چارچوب موافقت نامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، در اختیار بانک توسعه صادرات قرار می گیرد تا حداکثر 6درصد تخفيف نرخ سود با ارائه اسناد صادراتي منظور شود.

 آقاي دكتر علي صالح‌آبادي در ديدار با صادركنندگان استان سيستان و بلوچستان با اعلام اين مطلب گفت: در حال حاضر میانگین نرخ سود بانک توسعه صادرات 18 الی 20 درصد است با این حساب شش درصد يارانه سود برای صادرکنندگان باعث می شود هزینه های مالی بنگاه های صادراتی کاهش پیدا کند.

وي با بيان اينكه خصوصی بودن بنگاه‌های صادراتی و گروه‌های کالایی با ارزش افزوده بالا از شرايط استفاده از اين تسهيلات است؛ تصريح كرد: این یارانه قدرت رقابت‌پذیری صادرکنندگانی که محصولات و خدمات صادراتی‌شان ایجاد ارزش افزوده می‌کند را در بازارهای بین‌المللی افزایش مي‌دهد.

آقاي دكتر صالح‌آبادي در اين جلسه با دعوت از تمامي واردكنندگان و صادركنندگان كشور به استفاده از خدمات و تسهيلات بانك توسعه صادرات ايران گفت: از هر صادركننده و واردكننده فعال در كشور دعوت مي كنيم تا در هر سطحي شده از خدمات بانك توسعه صادرات ايران استفاده كند.

آقاي دكتر صالح آبادی افزود: در شرایط پساتحریم، شرایط به نحو مناسب فراهم می شود که تجار و بازرگانان به راحتي بتوانند از خطوط اعتباری بانک های خارجی استفاده کنند.

وي در اين جلسه كه در اتاق بازرگاني سيستان و بلوچستان برگزار شده بود با اعلام اين خبر كه بانک توسعه صادرات برای احداث و تجهیز فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار 334 میلیون دلار اختصاص داده است، گفت: اتاق‌ بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي مي‌تواند در خصوص حمايت از ايجاد و توسعه زيرساخت‌ها هميشه همراه بانك توسعه صادرات ايران باشد.

آقاي دكتر صالح‌آبادي با بيان اينكه كمك به توسعه زيرساختهاي صادراتي و وارداتي كشور كه يكي از آنها توسعه بنادر است را جزء رسالت هاي بانك مي دانيم، افزود: با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري، رئيس جمهوري محترم و عزم دولت مبني بر توسعه بنادر و توجه بيشتر به توسعه جنوب شرقي كشور خصوصا" سواحل مكران، بانك توسعه صادرات اين موضوع را در چارچوب توسعه زيرساختهاي صادرات كشور در اولويت طرح هاي حمايتي خود قرار داده است.

رئيس هيات مديره بانك توسعه صادرات ايران خاطرنشان كرد: با اتمام فاز يك  بندرشهيد بهشتي كه با مشاركت اين بانك تجهيز و اجرا شده، ظرفيت تخليه و بارگيري فعلي از 2.5 ميليون تن به 8.5 ميليون تن در سال مي رسد.

همچنين پيش از جلسه ديدار با صادركنندگان منطقه، آقاي دكتر صالح‌آبادي در دانشگاه سيستان و بلوچستان در جمع استادان و دانشجويان اين دانشگاه پيراموان الزامات بازار سرمايه و بازار پولي به ايراد سخن پرداخت و به سوالات حضار پاسخ گفت. وي در بخشي از اين جلسه تاكيد كرد: براي جبران منابع محدود و عمده اتكاي تامين مالي پروژه به بانك‌ها، ورود بانك‌هاي خارجي و همچنين سرمايه گذار خارجي يك فرصت است كه البته دستگاه‌هاي ديگر هم وظايف خود را براي تاييد صلاحيت آنها برعهده دارند.

- See more at: http://www.edbi.ir/Media-Details/p72029265.edbi#sthash.UeFmTAH8.dpuf
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: