کد خبر: ۵۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - 13 December 2015
چند روز بیشتر از انتشار خبر حضور آیت‌الله سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان نمی‌گذرد که این خبر به اصلی‌ترین مسئله خبری این روزهای جامعه ایران تبدیل شده است.
شور و شعفی که پس از اعلام حضور خمینی جوان در سطح جامعه و به‌ویژه فضای رسانه‌ای کشور ایجاد شد، از سطح یک خبر فراتر رفته و در روزهای آینده تبدیل به یک مطالبه عمومی خواهد شد. امری که البته به مذاق بعضی خوش نیامده و نخواهد آمد و از هم‌اکنون نشانه‌های این برنتابیدگی را می‌شود دید.

ورود آیت‌الله خمینی جوان -که در سپهر سیاسی ایران اسلامی پس از خمینی بزرگ از وی انتظارها و امیدهای زیادی می‌رود- به عرصه انتخابات خبرگان یک مسئله بسیار مهم است که از زوایای مختلف می‌توان به آن نگریست:

اول: جامعه ایرانی عصر حاضر و بی‌تردید در عصرهای آینده، از خمینی و خاندان وی یاد و خاطره خوشی داشته و خواهد داشت. در اینکه ایران پس از شاه -که می‌توان آن را ایران خمینی نامید- ایرانی است مستقل و غیروابسته و متکی به قدرت ملت بزرگ خویش، هیچ‌کس حتی دشمنان آن تردیدی ندارند. ورود خمینی جوان به عرصه انتخابات مجلس خبرگان باعث پراکنده‌شدن نام و یاد و خاطره عطر و بوی معمار کبیر انقلاب اسلامی در سطح جامعه و مراکز تصمیم‌گیر مهم نظام شده و خواهد شد.

دوم: با ورود آیت‌الله خمینی جوان به مجلس خبرگان، کسانی که از نزدیک با استعدادهای شگفت وی- که بر‌ همین‌ مبنا، قدیمی‌ترین یار امام یعنی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از وی با لقب علامه یاد کردند- آشنایی دارند، خرسند شده‌اند. غنای علمی و فقهی، آشنایی و تسلط کامل به دو زبان انگلیسی و عربی، آشنایی با سیاست‌های کلان داخلی و مسائل مهم خارجی، تسلط کافی بر عرصه‌های غیرفقهی نظیر علوم اجتماعی، شناخت فِرق و ملل و نِحل اسلامی، شعر، ادبیات، هنر و... از‌جمله این ویژگی‌هاست.

سوم: نسل جوان به آیت‌الله خمینی جوان علاقه دارند. ورود وی به عرصه انتخابات مجلس خبرگان علاوه بر ایجاد شادی در میان طرفداران و علاقه‌مندان بی‌شمار امام در داخل کشور، به‌ویژه نسل جوان را خوشحال‌تر از دیگران خواهد کرد و حضور با‌نشاط جوانان جامعه را در پای صندوق‌های رأی به دنبال خواهد داشت.

چهارم: خاندان خمینی پس از ارتحال امام خمینی با هدایت، درایت و تیزبینی و روشنگری و مشی معتدل آیت‌الله خمینی جوان نشان داده‌اند – و مصلحت هم در همین است- که بدون وابستگی به جناح سیاسی خاصی، مستقل از هر گونه گرایش به سمت‌و‌سویی خاص، همواره در کنار سلایق سیاسی بوده‌اند. اصرار خمینی جوان بر مشی جد کبیر خود و کار با همه سلایق سیاسی باعث می‌شود در انتخابات پیش‌رو، سلایق سیاسی جناح‌های موجود کشور- اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، معتدلین و مستقلین- به وی گرایش داشته باشند.

پنجم: آن‌گونه که سیدعلی خمینی برادر کوچکتر حاج سیدحسن آقا اعلام کرده است خمینی جوان از تهران نامزد می‌شود. مردم شریف تهران از رشد و هوش بالای سیاسی برخوردارند و همواره در تحولات تاریخی و سیاسی و فرهنگی کشور نقش اصلی و بی‌بدیلی را ایفا کرده و می‌کنند.

ششم: علاقه امام به خاندان و یادگارانش موضوعی نیست که نیاز به توضیح داشته باشد. بی‌شک روح آن عزیز سفر‌کرده از حضور یادگار ارزشمند خود در عرصه مهم انتخابات مجلس خبرگان رهبری، بسیار خوشحال خواهد شد. اگرچه زمان به تکرار کشیده نمی‌شود اما می‌توان تکرارهای زیبایی را در زمانه دید. ورود خمینی جوان به مجلس خبرگان، استمرار تابش خورشید بی‌غروب خمینی در سپهر سیاسی ایران اسلامی است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: