کد خبر: ۵۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - 11 December 2015
نخستین کشتی برنج وارداتی امروز در اسکله شهید رجایی بندرعباس تخلیه و بارگیری شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در بندرعباس گفت: این کشتی که از کشورآرژانتین در اسکله شهید رجایی پهلو گرفت حامل 32 هزار تن برنج وارداتی است.
قنبری افزود: در چند روز آینده نیز دو فروند کشتی حامل 170 هزار تن برنج از کشورهای اروگوئه و هندستان وارد اسکله شهید رجایی می شوند.

.وی گفت: نیاز سالانه کشور به برنج 3 میلیون تن است که 2 میلیون تن از داخل کشور تامین و یک میلیون تن از کشورهای دیگر وارد می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز باید حدود 300 هزار تن برنج به صورت ذخیره استراتژیک نگه داری کند که تلاش می شود این ذخیره سازی از طریق برنج های وارداتی به موقع تامین شود

قنبری افزود: امسال 8 میلیون و 80 هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشورخرریداری شده است که از نظر گندم بی نیاز شده ایم.
وی گفت: هرمزگان 50 هزار تن از این میزان را خریداری کرده است ولی نیاز استان 200 هزار تن است که بقیه با هماهنگی استانداری و مسولان جهاد کشاورزی استان از طریق بخش خصوصی تامین می شود.

وی گفت: 9 هزار و 500 میلیارد تومان پول گندمکاران بابت خرید تضمینی گندم به حسابشان واریز شده است و هیچ بدهکاری به کشاورزان نداریم
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در زمینه تامین شکر نیز نیاز سالانه کشور 2 میلیون و 200 هزار تن است که یک میلیون و 400 هزار تن تولید داخل کشور است و بقیه از طریق واردات تامین می شود.
قنبری افزود: 300 هزار تن شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان ذخایر استراتژیک تکلیف کرده است که در حال خرید از دیگر کشورها هستیم.
وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی امسال با تامین به موقع کالاهای استراتژیک بازار را بدون تنش و نوسان نگه داشته است و با تثبیت قیمت ها تامین کالاهای استراتزیک گندم ، برنج ، شکر و روغن در وضعیت مطلوبی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: واردات کالاهای اساسی به میزان مناسب از طریق بنادر شهید رجایی بندرعباس ، بندر امام خمینی و چابهار وارد کشور و تخلیه می شود.
قنبری افزود: کالاهای وارداتی پس از تخلیه از طریق بنادر در انبارها نگه داری و بر اساس نیاز کشور در کوتاه ترین زمان و با قیمت های مناسب به دست مصرف کنندگان در سراسر کشور می رسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: