کد خبر: ۵۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - 10 December 2015
به جز ایران خودرو و سایپا که طرف قرارداد رنو و پژو فرانسه هستند،آیا قرار است خودروساز دیگری هم با سه کشور یاد شده طرف قرارداد برای تولید مشترک شود؟ این سئوالی است که هنوز هیچ مقام رسمی بدان پاسخ نداده است.
دیروز پیش محمدرضا نعمت زاده از نهایی شدن مذاکرات برای تولید خودرو در ایران با سه غول خودروساز خبر داد،اما او نگفت که این سه غول خودروسازی کدام خودروسازهای اروپایی هستند و چه خودروهایی قرار است تولید کنند.

به گزارش خبرآنلاین؛اگرچه طی ماههای گذشته خبرهای غیر رسمی نام خودروسازهایی که قرار است شریک خودروسازان ایرانی شوند، فاش شده است اما به صورت قطعی مشخص نیست که خودروسازهای اروپایی که می آیند،قرار است چه نوع محصولی را با خودروسازان داخلی تولید کنند.حال آنکه تجربه تولید مشترک با برخی از این خودروسازها از جمله پژو و رنو فرانسه از گذشته وجود دارد و به نظر می رسد این دو خودروساز همکاری خود را با خودروسازان ایرانی از سر خواهند گرفت.

اما به جز ایران خودرو و سایپا که طرف قرارداد رنو و پژو فرانسه هستند،آیا قرار است خودروساز دیگری هم با سه کشور یاد شده طرف قرارداد برای تولید مشترک شود؟ این سئوالی است که هنوز هیچ مقام رسمی بدان پاسخ نداده است.با این حال به نظر می رسد با توجه به سلیقه بازار ایران که خودروهایی با کلاس B و رده قیمتی بین 25 تا 40 میلیون را می پسندند،شرکت های خودروساز آلمانی و سوئدی کمتر شانس فروش انبوه تولیدات مشترک در ایران داشته باشند،مگر آنکه برندی که می خواهند در ایران تولید کنند ساده سازی شده که با قدرت خرید خانوارهای با درآمد متوسط ایرانی برابری کند.اتفاقی که برای لوگان که در ایران تندر شناخته می شود،افتاد.

چندی پیش در خبرها آمده بود که خودروساز سوئدی که ولوو تولید می کند،قصد دارد سه خودروی سواری و یک خودروی شاسی بلند در ایران تولید کند.این خودروها شامل ولووC70 که قیمت پایه این مدل 280 میلیون تومان  و قیمت فول و کامل این خودرو 340 میلیون تومان تخمین زده شده، V40 دومین خودرو در کلاس هاچ بک که قیمت آن از 280 میلیون تومان آغاز شود.،XC60 که قیمت پایه اش 280 میلیون تومان و در نهایت ولووC30 درکلاس هاچ بک که در حدود 280 میلیون تومان برآورد قیمت شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: